Konferans Tipi Sınıf
Bu düzendeki sınıfların iki
büyük avantajı vardır. İlki herkesin yüzü öğretmene dönük olduğu için, öğretmen
yüz ifadelerinden konuyu anlayıp anlamadıkları veya yardıma ihtiyacı olup
olmadıklarının anlamasına yardımcı olur. İkincisi
ise, diğer sınıf ortamı tasarımlarıyla aynı olduğundan, öğrencilere öğrenmek
için orada olduklarının vurgusunu yapar. Dezavantajları ise, öğrenciler sınıfa girerken ve çıkarken diğer öğrencileri rahatsız etmek zorunda
kalmaları. Bir
diğer dez avantaj ise, eğer öğretmen grup çalışması yapacaksa buna uygun
olmayışıdır. Bu düzene sahip labaratuvarlar grup veya ekip çalışmasına uygun
değildir.
İçe Dönük U Şekli Sınıf
Öğrenci
ile öğretmenin daha rahat iletişim kurduğu sınıf düzenidir. Bu düzen
öğrencileri gözlemleyebilmenin en uyumlu şeklidir. Bireysel olarak öğrencilerle
ilgilenildiğinde, iki öğrenci arası mesafeyi azaltmaktadır. Genellikle bilgisayar labaratuvarlarında kullanılmaktadır. Buna göre labaratuvara
giriş çıkışlar teker teker sıra halinde girilmesi en uygun olanıdır. Yer sorunu
yoksa bu düzen kullanılabilir; çünkü çok yer kaplamaktadır. Ülkemizde de bu
düzeni ağırlıklı olarak görmekteyiz.
Dışa Dönük U Şekli Sınıf
Bu
düzen öğretmene ve öğrenciye daha rahat iletişim kurabileceği bir ortam sunar.
Öğrencilerde bir birleri ile daha rahat iletişim kurabilirler. Öğrenciler giriş
ve çıkışlarda diğer öğrencilerin işlerine engel olmazlar. Bu düzende kurulan bilgisayar labaratuvarlarında öğretmen
öğrencilerin ne yaptığını göremez ayrıca öğrencilerin değerlendirilmesi için uygun değildir. Öğrencileri
gözlemleyebilmek için birden fazla öğretmene veya asistana ihtiyaç vardır.
Diğer sınıf düzenlerine göre daha fazla yer kaplar. Bu tip sınıf düzenini genellikle İngilizce öğrenimi veren yerlerde görürüz; çünkü öğrencilerle birebir iletişim ve göz teması kurmak gerekir.
Yonca Şekli Bilgisayar Labaratuvarı
Bu
düzen öğrenciler için yüksek gizlilik sunar. Sınavdaki kopya çekme olasılığını
minimuma indirir. Labaratuvara giriş çıkışlarda başka öğrencileri rahatsız etme
gereksinimini azaltır. Öğretmenin öğrenciye kolayca ulaşmasına imkan tanır. Bu
düzenin dezavantajı öğretmenin öğrenciyi kontrol etmesindeki dikkati
azaltmasıdır. Yani öğrenciler bilgisayarlarda otururken, öğretmen onların ne
yaptığını göremeyebilir. Öğrenciler dikkatlerini vermiyor olabilirler. İnternetin
bulunduğu labaratuvarlarda öğrenciler uygunsuz sitelere girebilirler; ancak
öğrencilerin ekranda ne yaptığını gösteren programlarla bu sorun ortadan
kaldırılabilir. Bilgisayar sınıflarından ziyade ekip veya takım çalışması gerektiren zamanlarda da bu sınıf düzeni kullanılabilir.
Not: Buradaki bilgileri yabancı sitenin birinden Türkçe'ye çevirerek buldum. Şu anda o siteyi bulamıyorum, bulursam kaynakça olarak ekleyeceğim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder