24 Ocak 2013 Perşembe

Sınıf Düzenleri

Konferans Tipi Sınıf

Bu düzendeki sınıfların iki büyük avantajı vardır. İlki herkesin yüzü öğretmene dönük olduğu için, öğretmen yüz ifadelerinden konuyu anlayıp anlamadıkları veya yardıma ihtiyacı olup olmadıklarının anlamasına yardımcı olur. İkincisi ise, diğer sınıf ortamı tasarımlarıyla aynı olduğundan, öğrencilere öğrenmek için orada olduklarının vurgusunu yapar. Dezavantajları ise, öğrenciler sınıfa girerken ve çıkarken diğer öğrencileri rahatsız etmek zorunda kalmaları. Bir diğer dez avantaj ise, eğer öğretmen grup çalışması yapacaksa buna uygun olmayışıdır. Bu düzene sahip labaratuvarlar grup veya ekip çalışmasına uygun değildir.


İçe Dönük U Şekli Sınıf

Öğrenci ile öğretmenin daha rahat iletişim kurduğu sınıf düzenidir. Bu düzen öğrencileri gözlemleyebilmenin en uyumlu şeklidir. Bireysel olarak öğrencilerle ilgilenildiğinde, iki öğrenci arası mesafeyi azaltmaktadır. Genellikle bilgisayar labaratuvarlarında kullanılmaktadır. Buna göre labaratuvara giriş çıkışlar teker teker sıra halinde girilmesi en uygun olanıdır. Yer sorunu yoksa bu düzen kullanılabilir; çünkü çok yer kaplamaktadır. Ülkemizde de bu düzeni ağırlıklı olarak görmekteyiz.




Dışa Dönük U Şekli Sınıf

Bu düzen öğretmene ve öğrenciye daha rahat iletişim kurabileceği bir ortam sunar. Öğrencilerde bir birleri ile daha rahat iletişim kurabilirler. Öğrenciler giriş ve çıkışlarda diğer öğrencilerin işlerine engel olmazlar. Bu düzende kurulan bilgisayar labaratuvarlarında öğretmen öğrencilerin ne yaptığını göremez ayrıca öğrencilerin değerlendirilmesi için uygun değildir. Öğrencileri gözlemleyebilmek için birden fazla öğretmene veya asistana ihtiyaç vardır. Diğer sınıf düzenlerine göre daha fazla yer kaplar. Bu tip sınıf düzenini genellikle İngilizce öğrenimi veren yerlerde görürüz; çünkü öğrencilerle birebir iletişim ve göz teması kurmak gerekir.

Yonca Şekli Bilgisayar Labaratuvarı

Bu düzen öğrenciler için yüksek gizlilik sunar. Sınavdaki kopya çekme olasılığını minimuma indirir. Labaratuvara giriş çıkışlarda başka öğrencileri rahatsız etme gereksinimini azaltır. Öğretmenin öğrenciye kolayca ulaşmasına imkan tanır. Bu düzenin dezavantajı öğretmenin öğrenciyi kontrol etmesindeki dikkati azaltmasıdır. Yani öğrenciler bilgisayarlarda otururken, öğretmen onların ne yaptığını göremeyebilir. Öğrenciler dikkatlerini vermiyor olabilirler. İnternetin bulunduğu labaratuvarlarda öğrenciler uygunsuz sitelere girebilirler; ancak öğrencilerin ekranda ne yaptığını gösteren programlarla bu sorun ortadan kaldırılabilir. Bilgisayar sınıflarından ziyade ekip veya takım çalışması gerektiren zamanlarda da bu sınıf düzeni kullanılabilir.

Not: Buradaki bilgileri yabancı sitenin birinden Türkçe'ye çevirerek buldum. Şu anda o siteyi bulamıyorum, bulursam kaynakça olarak ekleyeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder