- 1922 yılında İsrail’de doğdu.
- 1952 yılında New York City Columbia Üniversitesinde Kimlik Psikoloji dalında doktorasını tamamladı.
- Jaksonville Rehberlik Kliniğinde sorunlu çocuklarla çalışmak için Floridaya taşındı.
- Hayatı boyunca klinik psikoloğu, aile hekimliği yaptı ve 3 kitap yazdı.
Teorileri
Günümüzde
hala öğretilen çocukla iletişim tekniklerinin öncülüğünü
yapmıştır. Yaşamı boyunca ürettiği teorileri ölümünden
sonra A. Faber ve E. Mazlish tarafından geliştirilmeye
devam ettirilmiştir. Teorileri hala geliştirilmeye devam
ettirilmektedir.
Bir Teorisinden...
Ginott
kabul edilemez bir çocuk diye bir şeyin olmadığına, yalnızca kabul edilemez bir
davranışın olduğuna inanıyor. Ginott aileleri ve öğretmenleri duyguları
kabullenirken ve keşif ederken net sınırlar koymalarını tavsiye ediyor ve Ginott ailelere ve öğretmenlere çocuklarla olan iletişimlerinde kişisel
tanımlamalardan uzak durmalarını öneriyor.
Teorisine Örnek
Eğer
bir öğrenci sınıfta sürekli konuşuyorsa ‘Sana
konuşma demiştim, niçin sürekli konuşuyorsun?’ şeklinde
kişisel tanımlamada bulunmak yerine, ‘Ders
işlememize engel olacak kadar çok konuşma duyuyorum’ şeklindeki
uyarının yapılmasının daha uygun olacağını savunuyor. Bu
şekilde iletişimde ‘Sen’
ile
başlayan cümleleri ‘Ben’
ile
değiştirerek öğrenciye eleştirel ve saldırı şekindeki yaklaşımlardan
kaçınılması gerektiğini söylüyor.
Başka Bir Teorisinden...
Kuralların
nesnelere bağlanmasının önemli olduğudur. Çocukların katı kurallar ve sınırlar
ile desteklendiğine inanıyor. Ben ile başlayan cümleler kadar, çocukları
eleştirmeden onlarla nesneler ve kurallar hakkında konuşmanın önemini
belirtiyor. Örneğin yatak zıplamak için değildir.
Kitaplar
Aile
ve Çocuk Arasında isimli kitabı en ünlü kitabıdır. Çıktığı zaman 1 yılı aşkın
süre boyunca zirvede kalmıştır. Kitabın genel mesajı
ailenin çocukları ile karşılıklı saygı ve itibar içerisinde yaşamlarına
rehberlik edebilecek iletişim prensiplerinden doğan özel
tavsiyelerden oluşmakta. Diğer kitapları Öğretmen
ve Çocuk, Aile ve Genç’tir.
Öğretmen ve Çocuk Kitabından...
Korkunç
sonuca vardım. Sınıfta karar veren element
benim. Sınıfın iklimini yaratan kişisel yaklaşımım.
Havayı yaratan günlük ruh halim. öğretmen
olarak bir çoğunun hayatını sefil yada
neşeli
yapmakta muazzam güce sahibim. İşkence aleti de olabilirim, ilham veren
enstrüman da.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder