6 Temmuz 2013 Cumartesi

Üniversiteye Tekrar Hazırlanmak

Daha önce "Üniversiteyi Kazanamadım" isimli bir yazı yazmıştım. Bu zamana kadar çok fazla kişiye yardımcı olduğumu düşünüyorum; ancak yorumlardan ikinci yıl tekrar hazırlanmak ile ilgili çok fazla sorular aldım. Bunun üzerine de bu yazıyı yazmaya karar verdim. Bu yazımda ölüm gibi görülen üniversite sınavına tekrar hazırlanmayı ele alacağım. Öyle varsayım olarak da değil; çünkü bende üniversiteye tekrar hazırlanarak kazandım.

Şu anki durumunuzu çok iyi anladığımı bilmenizi isterim; çünkü sürekli size seneye tekrar hazırlanmanın kolay olduğunu söyleyerek teselli etmeye çalışan çok insan var. Siz de bıktınız haliyle. Bir de şu çok bilmişler yok mu? Deli ederler insanı, yok şöyle yap yok böyle yap "Lan bi susun da rahat edelim" diyesiniz var. Anlıyorum arkadaşım, çok iyi anlıyorum. Bir de etrafınızda kazanan arkadaşlarınızı gördükçe iyice canınız sıkılıyor. Neyse konuya girelim artık.

Öncelikle şu üniversiteye tekrar hazırlanmanın zaman kaybı olacağı düşüncesini kafanızdan atın; çünkü siz kalan ömrünüzün 40-50 yılını üniversitede okuyacağınız mesleği yaparak geçireceksiniz. Bu 40-50 yıl için harcanan fazladan 1, 2 hatta 3 sene pek önemli değil açıkçası. Eğer "Elalem ne der?", "Ailem ne der?", "Karşı komşunun kazanmış olan oğlunun annesi ne der?" diyerek hiç sevmediğiniz bir bölüme giderseniz, bahsetmiş olduğum 40-50 yılı da işinden nefret eden mutsuz bir birey olarak geçireceksiniz. Bu yüzden tercih yaparken bunları düşünmeyin. Üzülecek olan aileniz olabilir; ama kalan 40-50 yılınızda mahfolmuş bir evlat görünmek onları daha çok üzeceğinden emin olabilirsiniz. Birilerini kırmamak için tercih yaparsanız ömrünüzden fedakarlık edeceğinizi unutmayın ve lütfen bencil olun. Gerçekten önemli olan sizsiniz. Karşı komşunun aferin demesi değil.

Peki nasıl geçer bu üniversiteye tekrar hazırlanma senesi? Emin olun bu sene çok rahat geçecektir. Şu anda geçirdiğiniz seneyi bir düşünün. Okul, Dershane belki stajınız bile olmuş olabilir. Okul zaten ayrı bir durum ve eğer stajınız da varsa..? Sizce de fazla stresli bir dönem değil mi? Onca koşuşturma arasında birde sizden hayatınız için önemli bir karar vermek için çaba sarf etmenizi istiyorlar. Artık o stresli döneminiz yok. Okul yok, staj yok. Sadece siz ve dersleriniz var. Zaten her insan bir çok işi bir arada götüremez. Yapı meselesidir bu. 2-3 işi bir arada götüremeyebilirsiniz bu çok normaldir. Bu yüzden tekrar hazırlanmak sizi rahatlatır ve rahatça kazanırsınız.

Şimdi küçük bir hesap yapalım. 6 ay ders çalışarak sınava gireceğinizi düşünelim ve günün sadece 8 saati ders çalışmak 8 saati mükemmel bir uyku ve kalan 8 saati size kalmış. Aslında düşünürseniz şimdiden güzel geliyor bence. 8 saat x (6 ay x 30 gün) = 1440 yani 6 ay boyunca 1440 saat çalışacaksınız. Buda 2 ay aralıksız, hiç uyumadan çalışmak anlamına geliyor. 6 aydan daha fazla ve 8 saatten daha fazla çalışabileceğinizi düşünürsek, kazanmamanız için hiç bir neden yok.

Birde canlı örnek olarak ben ne yaptım? Sizin yaşadığınız durumların aynısını yaşadım fazladan benim girdiğim senemde YGS-LYS sistemine geçildi. Açıkçası bu benim için büyük bir sorundu bu yüzden kendinizi şanslı hissedebilirsiniz. Bunların haricinde okul ve staj yoktu bu yüzden çok rahattım. Dershaneye giderek hazırlandım; çünkü kendime güvenemedim. Eğer siz kendinize güveniyorsanız internet diye bir nimet var ve araştırırsanız bütün derslerin anlatımını video olarak veren siteler var, bunlardan yararlanabilirsiniz.

Koca sene boyunca derslerime iyice çalışım. Sadece bana ait olan bir sene ile baş başa, derslerle dolu bir yıl geçirdim. Sonunda da mutlu sona ulaştım. Şu anda arkama dönüp bakıyorum da hiçte boşa geçen bir yıl değilmiş. Zaten ben o günleri unuttum bile. Şimdi diyorum saçma sapan bir şey için kendimi üzmüşüm, böyle rahat olacağını bilseydim hiç üzülmezdim ve çevremdekileri de üzmezdim. Belki şu anda bana "Söylemesi kolay!" diyorsunuz; ama emin olun üniversiteye başladığınızda bunu siz de diyeceksiniz. Hatta bir de "Üniversite sınavı çok kolay!" diyeceksiniz. Siz eğer isterseniz her şeyi yapabilirsiniz. Sadece kendinize güvenin ve yapın. Kendinize çok çok iyi bakın ve unutmayın siz önemlisiniz, başkası değil! Kalın sağlıcakla.

66 yorum:

  1. Şöyle bir baktım gerçekten haklısın Teşekkürler!

    YanıtlaSil
  2. Sınav senesi gerçekten stresli ve zor geçen bir senedir. Sınav sonrası istediğini alınca her şey unutuluyor ancak herkes için bu durum söz konusu olamıyor maalesef. Ben herkese başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
  3. Tercihlerin bitmesine az kaldı ve ben hâlâ kararsızım... Sorun şu ki : "11. Sınıfa kadar hep başarılı biri olduğumu sandım. Kendime hep çok guvendim. Fakat... 12.sınıfa geçince işler değişti. Dershanede başarısızdım ve bunu hazmedemedim. Ayrıca özel ders aldım ve inandığım herkes beni yarı yolda bıraktı.. Şimdi 100.000 lerdeyim.. Eskiden dershanede derece yapardım. Liseyi babamın hayal ettiği yerde okudum. Sonuç bu. Ailem özel hukuk olabilir diyor ( sayisalciyim ) ailemde çok başarılı insanlar var.. Tabii abim hariç. Açıkçası özel e gidip onları sıkmak istemiyorum fakat ders çalışmaktan hiç hoşlanmam ve çok da sabırsız bir insanım. Bu sene ünv. gitmeyi çok istiyorum fakat ailemi özee zorlamak da istemiyorum... Artık yeni bir hayat isterken nasıl geçer bu bir sene.. Ayrıca bu kadar kötü bir sıralamayı düzeltebilecek miyim, bu mümkün mü?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şeyin mümkün olabilme ihtimali kişiye bağlıdır. Eğer sen yapacam dersen yaparsın. Bir önceki sene ile bir sonraki sene arasında pek bağlantı yoktur. Çünkü arada 1 yıl gibi büyük bir süre var eğer çalışırsan yapabilirsin. Özel üniversite konusunda pek bir şey söyleyemem; çünkü özel üniversiteler hakkında pek bir şey bilmiyorum. Ne söylesem yalan olur.

      Sil
    2. Biliyor musun haklısın.. Seneye hayalimi. kazandığımda sana yazacağım , yapilamayacak bir şey değil. Altıüstü ders çalışacağım, bunda zora gidecek bir şey olmamalı bu benim sorumluluğum. 1 sene göz açıp kapayıncaya kadar geçecek, stresimi de yenecegim.. Sağol. :) Gerçekten çok sağol. :)

      Sil
    3. naptığını merak ediyorum. :))

      Sil
    4. Ben de çok merak ediyorum... :D

      Sil
    5. Sınavda öldü dersiniz

      Sil
  4. merhaba özle olarak sormak istediğim bir şey var acaba 2sınav arasında kaç bin oynama oldu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim girdiğim sene sınav sistemi değişti doğru bir oranlama olmaz, eğer bunun için bilgi verirsem.

      Sil
  5. İnanır mısın tam da bu soruların cevabını arıyordum. Önceki yazını da okudum cidden çok iyi geldi. Bu sene istediğim yer olmadı diye tercih yapmadım,arkadaşlarım da kazandılar çoğu istemediği bölümü kazandı orası ayrı.Hayatımı mahvetmek yerine 1 sene dediğin gibi çalışır daha mutlu olabilirim.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Meslek çıkışlıyım lise1 i düz lisede okudum ve derslerim falan çok çok iyiydi çok gayret gösterdim mesleğe geçtim elektrik elektronik bölümüne gittim ve mezun oldum 4. yılın başlarında 2 yıllığa gidecem falan deyip kendimi kandırdım çalışmadım çok pişmanım ve sayısal dersler görmediğim için hiçbir temelim yok şuan dershaneye kaydoldum çocukluğumdan beri elektrik elektronik mühendisliği istiyorum , iyi bir dershaneye kaydolduğumu düşünüyorum her imkan var yeterli destek de ailemden gelir ve herkes bana çok güveniyo , temel olmadığı için hafif zaman yetersiz gibi geliyor ama bilmiyorum acaba iyi bir sonuç elde edebilir miyim ? kendimi tamamen derslere vereceğm. İnternette bu durumum hakkında hiç bir yazı yazılmamış sanırsam meslek çıkışlıların 4 yıllığı fazla düşünmüyo olması? cevabınız çok önemli mutlaka bekliyorum şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mühendislik için LYS'ye de girmen gerekiyor sanırım, bu yüzden 2. bölümede çalışman gerekiyor. Eğer programlı çalışırsan halledebilirsin. Bunun için rehberlik öğretmeninden yardım alabilirsin. İstedikten sonra her şey yapılabilir meslek liseli olmak bir şeyi değiştirmez. Başkalarından biraz daha fazla çalışman yeterli olacaktır. Zaten bu sene okul yok, staj yok. Sadece değerlendirebileceğin iyi bir zaman var. Sakın pes etme ve sonuca odaklan. Sonuç güzel olacak

      Sil
    2. Kesinlikle öyle yapacm hiç pes etmeden , teşekkür ediyorum cevap icin gerçekten biraz daha rahatladim :)

      Sil
  7. selam ben de bu sene kazanamadım meslek lisesi çıkışlıyım 2 yıllık istemedim yazmadım 4 yıllık istiyorum ancak herkes gibi benimde endişelerim var çünkü matematikte sıfırım diyebilecek kadar kötüyüm tek korkum onda bir de tabi ailem seneye 4 yıllık olmazsa 2 yıllıkta hiç gitme dediler yani bütün ümidim 2014 de şuan ders çalışmaya yaklaşık 20 gündün başladım sizce başarabilir miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden başaramayasın ki? Bende meslek lisesi mezunuyum ve sınava hazırlanmaya başladığımda ondalık sayıları bile toplayamıyordum; ama sonra matematiği hallettim. Eğer istersen yapabilirsin. Sen yeter ki iste ve emin ol matematik öyle korkulduğu kadar zor değil. Tek sorun bilmiyoruz ve bilmediğimiz için de zor geliyor. Sen yeter ki yapmak iste, başarırsın merak etme :)

      Sil
  8. Merhabalar ben de bu yıl tekrar hazırlanmak istiyorum fakat bir çok hedef arasında kaldım.Hedef belirlemeden konsantre olamıyorum.Bunlardan biride Türk Dili Ve Edebiyatı bölümü bu bölümü kazanır ( inşallah) mezun olursam öğretmen olma ihtimalim çok düşük ataması çok zor diyorlar.Bir diğeri de ilahiyat bölümün içeriğindeki derslere baktım baya bir ağır zaten imam hatip mezunuyum arapçanın ne kadar zor olduğunu biliyorum lisede bile zorsa üniversitede vay halime diyorum...Ben şimdiden teşekkür ederim..Ayrıca yazınızın hayatıma yön verme etkisi çok Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk dili ve edebiyatı bölümüne öğretmen olmak için gitmenizi tavsiye etmem. Öğretmen olmak istiyorsanız eğitim fakültesine gitmek daha akla uygun. Bölümlerle ilgili ayrıntılı bilgim yok bunun için rehberliğe danışmanız daha mantıklı. Hangi bölümü istiyorsanız onun için hazırlanın ve gittiğiniz bölümleri iyice araştırın :)

      Sil
    2. Aynen atamsı çok zor istedktn sonra herşeyi başarabilirsn azmin elinden hiç birşey kurtulamaz

      Sil
  9. Merhaba, öncelikle yazınız için teşekkürler. Ben bu sene Marmara da 2 senelik bilgisayar programcılığına başladım. Dikey geçişe çalışıp yükselmeyi kafama koymuşken rehber öğretmenim aradı ve 1 sene daha çalışmamı tavsiye etti. Kafam çok karışık. Sizce 1 sene daha çalışmak mı yoksa elimdeki dgs fırsatını değerlendirmek mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası sizin ne yapmak istediğiniz önemli. Boşverin rehberlik öğretmenini. Dgs'ye girip fakülte okumak istiyorsanız onu yapın. Ne istediğinize bağlı.

      Sil
    2. Teşekkür ederim. Ne yapmak istediğimi bi bulsam zaten kafam rahat edicek de, sonunda kafayı yicem sanırım..

      Sil
    3. Sonuç: Okulu bıraktım ve dershaneye başladım. Hayallerim için 1 sene az bile. Mutluyum :)

      Sil
  10. ben meslek lisesi mezunuyum ikinci senem olacak hukuk fakültesine girmeyi çok istimeme rağmen dershanede sayısalı seçtim ve fzk kmya gibi derslerle uğraşıyorum tamamen kendi seçimim baskı felan yok onuda belirteyim açıkcası temelim pek iyi olmadığından özellikle matematik çok az bilgim var ve bu derste ne kadar etkili olabileceğim konusunda bir fikrim yok hukuk fakültesinin puanları malum olduğundan pek kendime güvenemedim sayısaldan illaki bir yere girerim düşüncesindeyim.ama benim için bu hukuk sevdası hiç bitmeyecek gibi gözüküyor benim asıl düşündüren şey belkide boşuna sayısal çalışıyorum sırf tm ye odaklansam daha kolay kazanabilirim düşüncesi belkide fizik kimya yerine tm ye daha çok ağırlık versem kazanabilirim gibi gibi işte kafan soruböyle soru işaretleriyle dolu biraz konuyu dağıttım ama olsun artık .)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hukuk istiyorsan hukuk için çalış. Bildiğim kadarıyla eskisi gibi puan kırılmıyor ve istediğin bölüme gidebiliyorsun. Sana kalmış bir şey. Bana göre istediğin bölüm için çalışmak hem şu anda motivasyonunu artırır hemde gelecekte işinden memnun bir birey olursun. Kararsızlık kötü bir şeydir bir an önce kararını ver ve verdiğin karar doğrultusunda çalışmaya başla :).

      Sil
    2. gerçekten sana inanamıyorm sen savaşa girmeden bayrağı çekmişssin sen mücadele etmekten kaçmışsın bence hemen bırak sayısalı ygs de yapacak kadar öğren yeter lys edebiyat coğrafyaya çalışmaya şimdi basla hergn düzenli çalış eger fule yakın çıkarmassan gel yanıma bende sınava hazrlanıyorm ve fizik tedavi istiyorm şuanda herkes benim açık açık kazanamayacağımı söylüyor hocalar bile ama vazgeçmedim aslada vazgeçmiyecem sende geçme bence başarılar

      Sil
    3. Düşüncelerini paylaştığın için sağol, sınav için böyle düşünmene çok sevindim. Tebrik ederim :)

      Sil
  11. Ben düz lise mezunuyum hemşirelik bölümünü istiyorum bu sene pek iyi bir puan alamadığım için anestezi, tıbbi laboratuvar gibi bölümleri yazdım fakat ilk tercihim tutmadı şimdi ek tercih yapıcam ve tıbbi laboratuvar bölümünü yazıcam tutarsa dgs sınavına girip hemşireliğe geçiş yapmak istiyorum sizce dgs sınavı zor mu ya da dgs ile uğraşmayıp 1 yıl daha hemşirelik için hazırlanmalı mıyım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DGS'nin üniversite sınavından daha kolay olduğunu duymuştum; ama bunu iyice araştırıp öyle karar vermeniz daha iyi olur. Önceki senelerin sorularına bakabilirsiniz.

      Sil
  12. ben iü. 2. sınıftayım ve bu yazıyı şimdi okudum ve ben okulu bırakıp tekrar sınava hazırlanmak istiyorum . bu arada biyoloji okuyorum fakat .asıl hedefim ilköğretim mat. öğretmenliği istanbulda okumak . zamanım kısıtlı peki bu 3 -4ay calışmak için yeterli olur mu sizce????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışma durumunuza bağlı. Kesin şu olur veya bu olur diyemem. Ciddi anlamda çalışırsanız, yapabilirsiniz. Sonuçta üniversiteyi kazanmış birisiniz ve biraz tekrar ettiğinizde bir çok konuyu halledebileceğinizi düşünüyorum. İsterseniz yapabilirsiniz.

      Sil
  13. Merhaba ben de tekrardan hazırlanıyorum geçen sene çalışmadım son anlarda hukuk sevdasına kapılıp çalışmaya başladım ama tabi ki yetersiz oldu.Şuan öyle bir durumdayım ki psikolojim alt üst oldu ya tekrar olmazsa gibisinden düşünceler..Ve tabiki büyük sorumluluklar anne baba kaygısı vs. Hukuktan başka tercihim yok çok çalışmam gerek farkındayım ama çok çalışmıyorum ne yapmalıyım geçen sene 250 civarında aldım ve herkes bana yok artık hukuk mu istiyosun yükseltemezsin o kadar diyo yani ailemden başka etrafımda olumlu cümleler yok yardımm ettt lütfenn :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak ben sana doğrusunu anlatayım; üniversite sınavına hazırlanırken ilk sene ile ikinci sene arasında hiç bir alaka yoktur. Çoğu insanın ilk sene kaç aldıysan üzerine en fazla 50 puan koyabilirsin diye saçma sapan düşünceleri vardır. Bunlar tamamen yalandır. Senin ilk sene ile ikinci sene alacağın veya aldığın puanın hiç bir bağlantısı yoktur. Tamamen çalışmana bağlı bir durum. Boşver sen çevrendekilere, kazanınca yanında olmak isterim, onların yüzünü görmek için. Boşver sen çalışmana bak, hedefine yoğunlaş ve yap. İnsan istedikten sonra yapamayacağı şey yoktur...

      Sil
  14. bende universite sinavina hazirlaniyuorum.ama hangi melegi secmem gerektigini bilmiyorum.aslinda bir test yaptirdim ve ben dunyaya pes etmemeyi ogretmek icin gonderilmisim.sizce hangi meslektir.

    YanıtlaSil
  15. merhaba çok güzel bir yazı.ben de sınava hazırlanıyorum ve psikolog olmak istiyorum.en düşük 400 puanla alıyor ben şuan deneme sınavlarında en fazla 320 yaptım ve her geçen gün dibe çöküyorum.sınava 2 ay kaldı.herkes pes etme noktasına gelirken ben asıldım.15 tatil geliyor.okulsuz 2 hafta geçireceğim.370 civarında puan alsam bile şuan kafi.kendime haftalık program yaptım.şu saatte kalk,yemek ye,ders çalış gibi değil.örneğin pazartesi matematik 20 soru,tarih 50 soru ve bir deneme sınavı çöz gibi her hafta farklı program.ve her günün sonunda eğer görevimi tamamladıysam kendime 1 puan veriyorum.böylece uyuduğun zaman için rahat oluyor.herkese bunu tavsiye ediyorum.diyeceksiniz ki 20 soru matematikten çözsek ne olur çözmesk ne olur?az ama önemli olan o 20 sorunun ne kadarını yaptığın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gayet iyi gidiyorsun bence böyle ilerlemeye devam et. Ne kadar çok farklı soru çözersen o kadar iyi. Bildiğin konuların soru sayısını düşür onlardan çok çözme. Yapamadıklarına da tekrar tekrar bak, tamamen yapamadığına inandığında sor. Kolay gelsin :D

      Sil
  16. Hala burda mısın bilmiyorum ama yazını okuyarak kararımı verdim. "Bayansın zaten mühendislik sana pek uygun değil, bu yıl yapabildiğinle hemşire ol, hayatından 1 yıl kaybetme" vs diyenlere inat 1 sene daha hazırlanıcam. Çok teşekkürler ! :)

    YanıtlaSil
  17. Merhaba ben düz lisede sayısal bölümde okuyorum istanbul hemşireliğe yetecek kadar yapıyorum sizce 1sene daha hazırlanıp istanbul diş helimliğini kazanabilirmiyim? Bu arada yazınız çok umut verici bizi çok iyi aydınlattınız sizin sayenizde artık onun bunun lafı umrumda değil.herşey gönlünüzce olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Istanbul olmasa bile discilik kazanirsin mutlaka bence yapabilirsin

      Sil
  18. allah çarpsın bunu kim yazdıysa adamın dibi.

    YanıtlaSil
  19. çok haklısın kararsızlıklar içinde çırpınıyordum..ama 2 gün önce ve şuan bu yazıyı okuduktan sonra tam kararımı verdim sayende..teşekkür ediyorum..bir insan istedikten sonra yapamayacağı birşey yoktur gerçekten..güven ve azimli olalım yeter ki..bende bu sene kız meslekten mezun oldum..hem meslek dersleri hem staj hem okul birde hayatımız söz konusu olan sınav..hepsini birden halletmek çok zordu..ygsden düşük aldım 2 yıllıkta okumak pek istemiyorum o yüzden kısacası dershaneye gidip 1 sene daha çalışıcam.tekrardan teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  20. Bu gece evet tam on dakika önce... Tercihlere iki gün kala eskişehir gibi şehirde elektrik elektronik bölümü kazanabiliyordum ama hayır dedim ben mimarlık istiyorum hemde abdullah gül üniversitesi mimarlık pişman olmak istemiyorum dedim ve gecenın bir yarısı babamı uyandırıp ben tekrar hazırlanacağım söz veriyorum istediğim bölümü kazanacağım dedim üstümden öyle bir yük kalktıki anlatamam sizlere hayallerimi gerçekleştirmek için yaptım bunları varsın bir sene geç evleneyim varsın arkadaşlarım istemedikleri bölümlere gidip hava atsınlar ben sadece küçük bir ısıtıcı güzel bir yatak ders çalışma masası narin bir masa lambası ve 1+1 evimde tek başıma hayallerimin peşinde saçlarımı dökeyim bitirdiğimdede babamın karşısına geçip teşekkür edip ellerinden öpeyim... Allah senden razı olsun kardeşim hepimizin yar ve yardımcısı olsun... SEFA YÜZÜAK

    YanıtlaSil
  21. aslinda bu basliga en uygun babam durumlari iyi olmadigi icin liseye giderken hem ayakkabi boyamis hem okula gitmis ve lise 1 de sinifta kalmis liseye devam etmis ve annemle tanismislar universiteye de 2. yil girebilmis (istedigi yeri mi kazanamamis yoksa yerlesememis mi bilmiyorum)2. yil sinava daha cok hazirlanmis (hirs yapmis da olabilir annem bogazicini kazanmis cunku) ve %2 ye girerek odtu makine muhendisligini kazanmis bu arada annemle de 4 yil nisanli kalmislar bunu buraya yazmamin sebebi yorumlardan da gordugum uzere pes etmek istemeyen calismaya devam eden arkadaslara ornek olmasi icindi sabredin bakin sonra benim gibi iyi kizlariniz olacak :) Allah yardimciniz olsun

    YanıtlaSil
  22. Insanin tercih zamaninda gelip de 4 senelik bisey oku ne okursan oku diyen bi babasi olunca cok kiytirik bolumlere ve cok dandik sehirlere merak sarabiliyor sonra hocalardan aranizda 5-6niz haric hepiniz issiz kalcaksiniz tarzinda cumleler duyubiliyor ve cocukluk hayallerine donuyor insan, aslinda pek cocukluk sayilmaz liseye gecerken babamla papaz olmustuk saglik meslek istedigim icin ve butun sulale bir olup anadolu lisesine gonderdiler 20 fen cozup diger derslerde gecen seneki performansi gosterebilirsem hemsirelige gidebilicegimi fark ettim ygs puan hesaplama siteleri sagolsun sonra babama acildim herifin sekli degisiti tabiki. Okulu donduramazsin sen okumazsin insan olamazsinlar bilmem neler. Hal boyle olunca dershaneyle hazirlanma imkanim yok okulu donduramiyorum yurtta kaliyorum eve de gidemiyorum kac haftadir derslere gitmiyorum manyak gibi video anlatimlarini izleyip test cozuyorum derse gitmedigim anlasilirsa yurttan atilirsin diyolar bana bi tavsiye bi yön verin gozunuzu sevim arkadaslar ben hic calismadan geldim bu kiytirik bolume calisirsam hemsirelige gidebilecegimi adimdan daha iyi biliyorum ama babam cok pis hevesimi kiriyor be..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Durumunuz pek hoş değil farkındayım; ama bu hayatta ne olduğunuzda mutlu olacaksanız onu yapın. Hayat koçluğu falan yapmıyorum ama 24 yıllık yaşam tecrübemde mutlu olduğu işi yapanların iyi yerlerde olduğunu ve mutlu olduğunu gördüm. Meslek farketmeksizin...

      Sil
  23. Merhaba yazı gerçekten kendimi içimi çok rahatladı ama şimdi şu ilk cümleyi yazarken bile gözlerimden yaşlar akıyor gerçekten pskolojimin çok felaket bi durumda olduğunun farkındayım 12.sinif ogrencisiyim senenin başlarında programli ve istekli ders calisiyordum 2 ay sonra ipin ucunu kaçırdım ve bir daha yakalayamadim arkadaş kurbani mi oldum nefsime mi yenildim inanin hatırlamıyorum bile gözümü kapattım açtım sınav zamanı geldi hersey bitmedi tabi ben kendimi zaten ikinci seneyr hazırlanmaya odaklandım başından beri tek sıkıntım beni kahreden ve nerdeyse her gün aglamama neden olan ailem gerçekten artık dayanamıyorum lütfen onlara ne söylemen gerektiğini nasıl davranmam gerektiğini söyleyin kahroluyorum söyledikleri sözlerden çok kırılıyorum tek cümle bile soyleyemiyorum omlari dinliyorum sonra odama çekilip ağlıyorum kendi icimden 1 senede napicagimi düşünüyorum kendimi çok güçlü hissediyorum ama ailem mahvediyor çok güçsüzüm çok üzgünüm napmaliyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Psikolog değilim "Şunu yaparsan daha iyi olur." tarzında güzel bir tavsiye veremem, ama genede bi deniyeyim :P. Uzun zaman sonra yapılacak bir işe sürekli odaklı kalmak pek mümkün olmayabilir. Bunu özellikle üniversite sınavına hazırlanan gençlerde görürüz. Başta çok hırslı başlanır, zamanla "amaan daha çok var zaten" diyerek çalışma bırakılır. 17 yıllık hayat tecrübende bu tarz bir deneyiminde olmadığından sonucunu düşünememiş olabilirsin ve bu gayet doğal birşey (yaşını 17 olarak farzettim). Ailene bu seneki yoğunluktan dolayı çalışamadığını, durumu da tam kavrayamadığını ve seneye daha iyi hazırlanacağını söyleyebilirsin. Ki zaten bu üniversite sınavı senin 50 yıllık iş hayatını oluşturacak bir süreç ve bunun yanında 1 yıl daha hazırlanmak hiç saçma durmuyor. 50 yıl mutlu olmak için 1 yıl daha... Bunuda söyleyebilirsin. Elimden bu kadar geliyor son olarak bir tavsiye, okuldaki rehber öğretmenine durumu anlatırsan o daha çok yardımcı olacaktır.. Önündeki süreçte başarılar dilerim :)..

      Sil
  24. Çok teşekkür ederim bu akşam konuşucam ikisiylede umarım anlayışlı davranirlar

    YanıtlaSil
  25. Öncelikle Allah senden razı olsun artık iyice bunalıma girmiştim son çare internete başvurdum şansına senin yazın denk geldi yüzümü güldürdü nedenini anlamadım ama kendime bir güven geldi çok teşekkürler. Bir de benim merak ettiğim bir konu var lise arkadaşlarımla çok yakınız acaba bir kopma yasarmiyim siz dede buna benzer bir durum oldu mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğuyla kopmalar oluyor lisedeki gibi olmuyor tabi ki, ama en yakın arkadaşlarınla hiç kopmuyorsun..

      Sil
  26. seni yaratan Allah a kurban olurum ya ne güzel anlatmıssın içim içimi yiyordu gecem gündüzüm napıcam diye düşünmekle geçiyodu çok iyi moral verdin Allah snden razı olsun umarım bu defa basarırız..

    YanıtlaSil
  27. Arkadaşlar benim sıram 13.135 ben tıp fakültesi istiyordum ama iyi bir yerde okumak istiyordum . Bu sıralamamla iyi yerler gelmiyor ama . Şimdi ise 1 sene hazırlanmakla gitmek arasındayım . Sizce hangisi uygun kafayı yiycem teşekkürler .,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer hayalin Cerrahpaşa ya da çapa gibi çok iyi yerlerse kal,sonuçta Malatya'da okumak var bi de Istanbul'da...yine de en iyi kararı sen verirsin...yani iyi düşün taşın

      Sil
  28. şu an yazarken bile sinirden elim ayağım titriyor. insan tercih dönemi gelmeden ailesini tanıyamıyormuş gerçekten. tüm sene ailemle kalayım diye istanbul için çalıştım çabaladım ama olmadı,elimden gelen her şeyi yaptım. şehir dışını düşünmedim bu yüzden ve özellere gidip de aileme yük olmak istemiyorum. ama ben ailemi düşündükçe yanlış anlaşılıyorum,her gün evde kavga,gürültü.. dayanılacak hali kalmadı. adını bile unuttuğum insanlar arayıp şunu yap,burayı yaz diyor. ben gerçekten seneye tekrar hazırlanacak gücü kendimde bulmuştum hatta ara ara bu yazıyı okuyordum ve iyi geliyordu. ama en yakın arkadaşlarım bile seneye devlet kazanamazsın dedikçe cesaretim iyice kırıldı. gerçekten öyle çaresizim ki artık. okumak istediğimden bile emin değilim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen ne bakıyon milletin dediğine.. Kendi bildiğini yapsana sen.. Yok bilmem kim şöyle demiş, öteki böyle demiş.. Ne yapıyon arkadaşım sen? Önüne bak boş ver ötekini berikini.. Ne yapmak istiyorsan ve destekleyen bişey varsa, o istediğini yap (Destekleyen bişey derken; şu içindeki 'bişeyler yap be kardeşim' diyen inancın da olabilir, illaki fiziksel birilerine ihtiyacın yok, taam?) kendine iyi bak, yaparsın boşver başkasını....

      Sil
    2. çoook teşekkür ederim gerçekten. şu günlerde yanımda birinin olduğunu düşünmeye bile ihtiyacım vardı.. elimden gelen her şeyi yapacağım.

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    4. aynı benim gibi işte boş ver ya kimin ne dediğini ne takıyoruz kii ? kendimize güvenmeliyiz, güvenmeyen insanlar var çevremizde ve bizim tek yapmamız gereken kendi elimizi kendimiz tutup kalkmalıyız. bu zamana kadar kendimiz çalıştık kendimiz geldik .bundan sonrada Allah'ın izni ile gideriz bence önüne bak geleceğin her şeyden daha önemli geleceğin senin her şeyin o yüzden o ne demiş bu ne demiş takma duymamazlıktan gel tıpkı onların senin düşüncelerini duymayıp bastırmaya çalıştıkları gibi sende onları duyma anca böyle kurtulur ve mutlu olursun. yıkılma GÜÇLÜ OL. emin ol daha mutlu ve inançlı olacaksın ben 2 gündür öyleyim ve bir şeyler yoluna girmeye başladı. kendine gel ve iyi kararlar al. iyi günler..

      Sil
  29. iste boyle tecrubeli insanlar bizim gibi universıteye hazırlanan ınsanlara bu sekılde rahatlatıcı ve cesaretlendırıcı bıcımde yardımcı olurlarsa pısman ınsanlar ordusundakı sayı azalır.

    YanıtlaSil
  30. Hedef ilk 20.000 bu seneki siralamam 240.007 günlük 300 soru + 3 saat tekraretmeye veya çalişmaya başladim eğer başarili olursam mart 20 si gibi grsrz

    YanıtlaSil
  31. İkinci senemdeyim ve hayal ettigim gibi calisamiyorum. Bu yazilari okuduktan sonra kendime guvenim geldi ve yapabilecegime inaniyorum. Şu dakikadan itibaren çok düzenli bir şekilde çalışmaya başlıyorum. İnşallah hepimizin istedigi olsun ve hedeflerimize ulasabilelim. Haziranda görüşmek üzere. KAZANACAĞIZ!

    YanıtlaSil
  32. Ahh ahhh keske benimde ikinci yilim olaydi. Ben su anda hic sevmedigim bi bolumu okuyorum. İkici siniftayim keske bende ikinci yil hazirlansaydim .. Kafam cok karisik .. Tekrar sinava hazirlanmak istiyorum ama crsaret edemiyorum. :'( ne yapayim biomiyorum hic.. :'(

    YanıtlaSil
  33. Beni aydınlattın eyvallah Allah razı olsun senden rahatladım yemin ederim yanlız değilim en azından beni anlayan birileri var 😀😀

    YanıtlaSil
  34. Gerçekten okadar haklinizki 4 sene önce ki yazdiginiz yaziyi ben şimdi okuyorum. 4. Sinifim ama ygsde mükemmel bir puan alamadim. 2 yilliga gidebilirim ama onuda istemiyorum büro Yönetimi okuyorum. 2 Yıllığı var ama bilmiyorum napicam herkes farklı bir şey söylüyor seneye hazirlanmak daha mantikli bu yazdiklarinizi okuduğumda içim okadar rahatladiki çok teşekkür ederim inşallah istediginiz meslegi yapiyorsunuzdur hayatınızda mutluluklar..

    YanıtlaSil