4 Ağustos 2012 Cumartesi

Üniversiteyi Kazanamadım

Hiç üzülme bir daha ki seneye girersin, diyerek canınızı sıkan bir çok insanın çevrenizde dolaşıp nasihat verdiğinden eminim. Çoğuda konuşmak için konuşur zaten, sonuçta ne derlerse desinler siz hiç birini takmıyorsunuz bile.

Öncelikle boktan bir dönemde olduğunuzu söyleyeyim. Bu dönemi kısaca özetlemek gerekirse, ilk önce sınava girdiniz girene kadar bir stres, sınavdan çıktınız her görenden "Nasıl geçti?" sorusuyla ayrı bir stres. Sorular açıklandı, onu mu işaretledim bunu mu işaretledim diye ayrı bir stres. Puanlar açıklanana kadar ayrı bir stres. Ardından ikinci sınav geldi onda da bir stres. Sınav bitti ilk sınavdaki gibi soru yağmuru. Onun puanları açıklandı. Sonra tercih yaptınız. Bir de bunların sonucunu öğrenmek için ayrı bir stres yaşadınız. Sonra bir baktınız sonuç kocaman bir sıfır. Hiç bir yeri kazanamadınız. İnsan bunları yaşadıktan sonra koca bir senem boşa gitti diye düşünüyor bir de sadece son 3-4 ayın stresinin boşa gittiğini anlayınca kendinizi kocaman bir sıkıntı içerisinde buluveriyorsunuz.

Kendi başımdan geçeni anlatayım. Sınavına girdim, sonuçlar açıklandı, tercih yaptım ve kader anı olan tercih sonuçlarının açıklanacağı gün geldi. Bilgisayarın başına geçtim, tek düşündüğüm "Bir yeri kazanabildim mi?" yanımda da annem, TC numaramı kopyaladım ve sürekli sayfayı yeniliyorum. Her yenilemede de şu kadar zaman kaldı, bu kadar zaman kaldı gibi yazılar çıkıyor. Son 10 saniyeye girdik ve kafamda o kadar çok düşünce var ki anlatamam. Beynim hiç o kadar çalışmamıştı. Sanki içeride bir motor çalışıyor ve her devir yaptığında biraz daha ısınıyor kafamın içi ve resmen alevler çıktığını hissediyorum. Son 2 saniyeye girdik artık sonuçlar açıklanacak ve yemin ederim o an duran bir nesneye yoğunlaşmış olsaydım kesin havalanırdı. Son 1 saniye ve sayfa açıldı. TC numaramı yapıştırdım ve sayfa açılana kadar geçen birkaç milisaniye benim için geçen 10 yıl gibiydi. Sonunda sayfa açıldı. Bir yere yerleşememişim.Tek yapabildiğim anneme dönüp "Kazanamamışım" demek oldu. Sonrası malum, herkes yıkıldı, evden cenaze çıksa bu kadar olur. O gün ev telefonu genelev telefonunu aratmadı. İpini koparan arıyor, eğer arayan yakın bir akraba ise annemle beraber ağlıyordu. Babam işten geldi, bir postada onunla beraber üzüldük. Çok boktan bir gündü.

Sonra ne oldu? 2. sene tekrar hazırlandım bu sefer kazandım. Demin anlattığım o günü boşu boşuna üzülerek geçirmiş olduk. 2. senemde kazanmış biri olarak, önünüzdeki seneye odaklanın bence. Yaz bitmek üzere doya doya yaşayın. Önünüzde okulsuz ve vaktinizin tamamı size kalmış bir sene olacak. Emin olun çok rahat hazırlanacaksınız. Konuları önceden bitirip kalan zamanınızda bolca tekrar etme vaktiniz olacak. Tekrar söylüyorum, hiç üzülmeyin. Bu seneyi çok rahat geçireceksiniz. Gün 24 saat 8 saati uyku, 8 saatini ders, kalan 8 saat size kalmış. Baya rahat.

Son olarak bir şey daha söyleyeyim. Dershanelerin anlattığı toz pembe üniversite hikayelerine inanmayın. Yok üniversiteye gidince rahat olacaksınız, yok bir kapak atın bir daha rahat, hep eğleneceksiniz bilmem ne. Yok öyle bir şey. Üniversiteye gelince, hiçte öyle olmadığını anlıyorsunuz. Hayata başlamanın bir adım gerisi ve gerçekten çok stresli. Mezun olunca ne yapacağım derdi başlıyor. Kalın sağlıcakla.

Üniversite sınavına tekrar hazırlanmak ile ilgili bir yazı: Üniversiteye Tekrar Hazırlanmak

123 yorum:

  1. arkadaşım aynen öyle, katılıyorum şu tüm yazdıklarına.ben de ikinci sene denedim şansımı ki gayet de rahat oluyormuş ilk seneye kıyasla.okuldu dershaneydi derken şöyle oturup adam gibi çalışamıyordum.artık nasılsa senede birden çok sınav yaparlar.koca seneyi tek bir sınava bağlamak zaten çok zor bi durum.öğrencileri kazanamazsam halimiz berbat olur anama babama nasıl hesap veririm derdine düşüren böyle bir sistem var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman 2. sene öyle olur. Bu tip durumlar için öğrencileri hazırlamak lazım aslında. Sınava o kadar çok anlam yükleniyor ki ucunda ölüm varmış gibi. Bunu en çok yapan da aileler. Çocuğumu korkutursam götü sıkışır bu sınavı geçer anlayışı çok yaygın. Çocukta ne yaparım kazanamazsam" diye düşünmekten ders çalışamıyor.

      Sil
    2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
    3. Bu sene kazanamadım evet öyle harıl harıl ders çalışmadım ama zamanı kullanmasını bilemedim son dakikalarda sabaha kadar çalıştığımı hatırlıyorum ama faydasız.Hedefim yüksek ve şuan bir çıkmazın içindeyim nerden başlıcam nasıl çalışcam ya bu senede kazanamazsam...

      Sil
    4. Offf benimde 1 senem var ama ben de nasil calisacagimi bilmiyorum vee cok stresli bir durum benim hedefimde psikolog ve puanlari cok yuksek :( :(

      Sil
  2. tabi öyle, ki bir de gerçekten zorlaştırıyorlar işleri insanlar en güzel zamanlarını bunalımlarla depresyonlarla geçirebiliyor falan filan..en iyisini bazı ülkeler yapıyor; üniversiteye başvurmak,okul notlarının üniversiteye kabul için iyi yeterli olması gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzülerek söylüyorum, hiç bir zaman o "bazı ülkeler" gibi olamayacağız; çünkü üniversite sınavında bile neler dönüyor, dediğin gibi bir sisteme geçilirse daha kötü şeyler döner. Herkes çocuklarını özel okullara gönderir veya notları iyi olacak garantisi veren üç kağıtçı okullar çıkar falan filan. Bir nevi bu sistem daha iyi gibi gözüküyor. Ne kadar işin içinde işler çevirseler de... İnsanlar eşittir, bazıları daha eşittir (George Orwell). Olayı tam anlatan deyim. :)

      Sil
  3. bende bu yıl girdim ve kazanamadım. şuan o kadar kötüyüm ki bu yazdığın iyi geldi. inan hiç durmadan ot gibi çalıştım. sosyal hayatımı sıfıra indirdim. ama olmadı.
    dışarıyı yazsam tutacaktı ama ailem dışarıyı istemediği için sdce tek bir yeri yazabildim.diğer arkadaşlarımın kıytırık biyerde olsa kazanmaları bazılarınında sanki kazanmış gibi özel üniversiteye gitmeleri gerçekten çok koydu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boşver ya, olmadıysa olmadı. 1 sene asla kayıp değildir, çok uzun gibi gözükür ama asla kayıp değildir; çünkü sen meslek seçeceksin ve önündeki 50 yıl o mesleği yapacaksın. 50 yıl mutsuz olacağına 1 yıl daha hazırlanırsın daha iyi :) Benimde çevremdeki herkes kazanmıştı; şimdi diyorumda iyi ki kazanmışlar. Onların kazanmaları benim hırsım olmuştu. Daha fazla çalışma nedenim oldular. 8 ay sonra gene sınava gireceksin ve zaman nasıl geçti anlamayacaksın, dönüp baktığında "Boktan bişeye üzülmüşüm" diyeceksin :)

      Sil
  4. teşekkür ederim bana moral verdin :) inşallah olur bu yıl..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur olur merak etme :) İstedikten sonra herşey olur.

      Sil
  5. bu sene yüksek puanla bile yerleşemeyenleri gördüm ve ben düşük puanla yerleşemeyenlerdenim gelecek sene için daha da tedirginim adil davranmadıklarını düşünüyorum kimler doldurdu bu kontenjanları merak içerisindeyim ayrımla oluyosa artık bu işler boşuna bir sene daha yemeyelim gidelim ara eleman olalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüksek puanla yerleşemeyenler yanlış tercih yapmıştır. Bende adil davrandıklarını düşünmüyorum ama 800.000 kişilik kontenjanı hile hurda ile dolduramazlar, mutlaka ortaya çıkar. Yaklaşık 2 milyona yakın öğrenci sınava giriyor elbet birileri kazanacak, ayrıca hiç bir zaman puan önemli değildir sıralama ile yerleşilir. Bu kadar karamsar olmamalısın, sen çalıştıktan ve istedikten sonra herşey mümkün :)

      Sil
    2. yanlış tabir kullandım kastettiğim zaten sıralaması çok iyi olanlardı karamsarlıktan öte olayların fazlasıyla kontrolümüz dışında geliştiğini düşünüyorum çalışmaktan çok o sınav giriş çıkış bekleyiş insanın ömrünün yarısını alıyor

      Sil
    3. Yerleşememelerinin mutlaka bir sebebi vardır; giriş çıkış bekleyiş falan dediğin gibi baya stresli bir dönem, katılıyorum :)

      Sil
  6. yaa sıralamamın 30 bin altını yazdım yine olmadı ek tercihleri bekliyorum bu sefer 60 70 bin altını yazıcam bi er olsun istiyorum çünkü çoşu arkdşm 2 senlk sçma sapan yerlere girdi ben kaldım ortda bide o 2 yıllıkları bşy sanıyolr bnse 4 senelk iş olnaağı olsun diye çabaladım elde var 0 bide şansıma tercih sonuçlarına halmlarda ve bi sürü akrabam varken baktım yern dibine girdim resmen kesn gözüyle bakıyodu herkez hatta yurtta kalıcam diye kendime pijama nevresm takımı fln bile aldm kitaplarımı komşuya verdm şmdi nbcm ek terchleri bekle onlrda ta ne zmn açklnck bde oda olmazsa kafama sıkıcam artık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 kere okudum yorumunu, durumun üzücü gerçekten. Aslında 30 bin altı olması gerekir o kadar fazla oynamaması lazım. En fazla 3 bin falan oynaması gerekir sıralama, bu kadar fazla oynaması çok ilginç. Önceden hazırlık yapman kötü olmuş, umarım bu dönemi en iyi şekilde atlatırsın.

      Sil
  7. Bende ek yerleştirmelerde kendi puanmdan 50 60 puan altını yazdım ama yinede tutmamış o kadar üzüldümki anlatamam sonra beni annem teselli etti ve biraz rahatladım.Sizinde deikleriniz gibi arkadaşlarımın hepsi saçma sapan bölümlere gidiyolarki bnden baya düşük aldılar.. neyse ben önümdeki seneme bakmaya karar verdim umarım bu sene olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur, olur merak etme. İlkinde kazanamamak doping gibi geliyor zaten. Sene içinde sende fark edeceksin zaten bu senenin ne kadar rahat geçtiğini.

      Sil
    2. Teknik bir sorundan dolayı hemen geri dönemedim kusura bakmayın. Öncelikle siz bir şeyi yapmak isterseniz yaparsınız ipler tamamen sizin elinizde; ama ilk önce ne yapmak istediğinize karar verin. Bu karara yardımcı olacak rehber öğretmenler var onlardan yardım alabilirsiniz, bunun için okulunuzdaki öğretmeninize danışabilirsiniz. Hiç olmadı herhangi bir dershanenin rehberlik öğretmeniyle konuşun.

      Sil
  8. arkadaşım ben şuan üniversite okuyorum fakat şuan memnun değilim. dönem arası bırakmak istiyorum, dershaneye gitmeden yapmaya çalışacağım, ama eğer bu sene olmazsa tekrar sınava girmem gerekecek yani 3. sınava girmem gerek. sence kayıp olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yeri kazanamazsan kayıp olur bence. Hem üniversiteye devam et hem çalış, eldekinden de olma yani. Zaten ben blog yazıyorum sen uzman biriyle görüşsen daha iyi olur. Dershanenin birine git rehberlik öğretmenini bul anlat derdini. Dershaneye de yazılacakmış gibi yap mutlaka ilgilenirler :)

      Sil
  9. Yazınızı okudum ve haklısınız. Benim problemim tercihte sıralama. Çevremin bir kısmı istediğim yeri en başa yazmamı söylerken diğer kısmı en başa yüksek puanlı yerleri ortalara doğru muhtamel yerleri yazmamı söylüyorlar. Siz ne yaptınız? Ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim istediğim tek bölüm vardı bende en çok istediğim üniversiteden en az istediğime doğru sıraladım. Burada önemli olan "Yapamam" diyeceğiniz üniversiteyi yazmamanız. Hepsi sizin istediğiniz olmalı ve asla "Nasıl olsa gelmez" diyeceğiniz yerleri tercih etmeyin. Böyle diyerek gelen çok arkadaşım var. Tercihlerinizin hangisi çıkarsa çıksın mutlu olacağınız yerleri yazın. Son olarak birilerinin tercihlerinize müdahale etmesine izin vermeyin. Anneniz babanız bile olsa o okulu okuyacak olan siz olacağınız için önemli olan sizin isteyip istememeniz yoksa herkes çocuğunun doktor, pilot, avukat falan olmasını ister. Her neyse gene beklerim, sağlıcakla kalın :)

      Sil
  10. ben galiba bu yıl kazanamıyorum . ygs açıklandı barajı geçmem bi işe yaramıyor kımse çaktırmamaya çalışıyor fakat ben her şeyi anlıyorum üzülüyorum .. bu anlattığınız çok güzel ama insan yinede üzülüyor gelecek sene gelene kadar hep bi ümit içerisinde oluyor . küçük yaşta başladığım için okula şuanda da bı dahakı sene gırersın olmazsa sonucta küçüksün diyorlar . daha 16 yaşındayım bu yaşımda üni. gırmeyı cok isterdim sankı bı hayat kapısı gıbi ama olmayınca omuyor işte ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 16 yaşındasınız ve gerçekten bunun hiç bir önemi yok. Avrupadaki insanlara bizim bu üniversiteyi kazanma durumlarını anlatınca "Siz 17 yaşında nasıl geleceğiniz ile ilgili kararlar verebiliyorsunuz?" diye soru yöneltiyorlar. Yazı iyi geçirmene bak seneye çalışır kazanırsın.

      Sil
  11. Bu sene o kadar hevesle başladım ki çalışmaya şimdi lysye daha girmemiş olmama rağmen tam bir umutsuz vakayım. 300lerde bir puan aldim ve lys konularim o kadar eksik ki 3 hafta kala tamamlamamda mumkun degil. Bu yazdıklarını okumak bana iyi geldi çünkü kıyıda köşede kalmış bir üniversiteden mezun olmak istemiyorum en güzeli en iyisi olsun istiyorum!

    YanıtlaSil
  12. 1 degil 2 degil 3 degil.. cok senemi verdim ben bu hayale olmuyor bosver diyeceksin ama o da olmuyor iste sanki tip okuyamadigim icin oluyorum

    YanıtlaSil
  13. ben de bir sene daha beklemek istiyorum bugün ki matematikten sonra hedefime ulaşamayacağımı anladım. Ama 1 yaş küçük yazıldım ee bir senede kayıp olunca üniversitede sınıfımdakilerden çok büyük olucam ne yapacağımı bilmiyorm..(Derya)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben şu anda üniversitede okuyorum ve benden 10 yaş büyük de var 4 yaş küçükte. Böyle şeylerin hiç önemi yok. Herkes oraya okumak için geliyor kimse kimsenin yaşına bakmıyor. Hatta bir ara af ile gelmiş bir anne bile vardı. Sonra iş ile üniversiteyi götüremeyince bıraktı. Önünde kocaman bir yaz var. Dinlenmene bak, çalışmak için uzun bir sene olacak ve eğer istersen başarırsın :)

      Sil
  14. ben su sene mezun oldum sınava ilk girişim.oyle hevesle bşlamıştm kı ygsye calısmaya ama sonucu cok hüsrandı barajı gecmekle kaldım sdce. lysye çalışma isteğim bitmşti. mat sınavmda iç acıcı değil.aklmda hep bu sene yapamadm seneye nasıl yapıcam sorusu var. kendıme guvenmi kaybettm.çalıştıgımda basarablyorum ama bu düşnceler bnı engellıyo.bu sene okul dershane özel hocalar çok bunaltmştı okulumda sabah 8 aksam 5te bıtıyodu ck yorgn oluyodm ztn bi umutszlgm vrdı ama azimlydm. smdı bu azmide kybttm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar umutsuz olmamalısın. Önünde kocaman bir yaz var. Bunu iyi değerlendir ve güzel bir tatil yap. Bütün stresini at. Önümüzdeki sene rahatça çalışabilecek bol bir vaktin olacak. Rahat rahat çalışırsın ve eğer istersen her şeyin üstesinden gelebilirsin.

      Sil
  15. merhaba.üniversiteye ilk girişim sonuclar iyi değil.2.sene yatıılı dershneye gtmeyı dusunuyorum.dha displnli ve etrfmda hep çalşnlar olrsa bn dha ıyı olacagmı dsnyrm.bu konuda bilgnz varsa benı bılgılendrr msnz szce nasıl olur kaznma şansm dha yüksek olur mu? tbıkı her sey bende bıtıyo ve bn bu konuda kndıme guvenyrm orya gdersem kazanablcgme.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yatılı dershanede eğitim görmedim ve eğitim gören bir tanıdığım da yok. Bu yüzden bir şey söyleyemem; ancak siz kendinizi nasıl daha iyi hissedecekseniz öyle yapın. Kendime güveniyorum demişsiniz. Bu yolun yarısı demek, istedikten sonra her şey olur. Başarılar.

      Sil
  16. merhaba.bu yıl üniversite sınavına ilk girişim.Bugün sonuçlar açıklandı çok kötü bende çook kötüyüm.Ben çalıştıgıma inanıyorum.Hayalim kara harp okulu ve peşinden gitmek istiyorum ama bana hiç kimse güvenmiyor.Dershaneye tekrar gidip hazırlansam acaba başarılı olabilirmiyim.Birde heyecanlı ve endişeli olan insanlar kendini nasıl teselli eder kendilerine ne söyler özellikle bir gün sonra sınav varsa ve uyumaya ihtiyacı varsa... Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendine hedef koymuşsun, bu çok güzel. Eğer sen kara harp okulunu istiyorsan ve yapacağına inanıyorsan, tercihini yap ve git! Milletin güvenip güvenmemesi hiç önemli değil. Sadece sen diyorsan ki "Ben yaparım!" gerisi boş, o kadar. Açıkçası ben heyecan ve stres ile nasıl mücadele edilir bilmiyorum; ancak benim mücadee yöntemim sınavdan sonrasını düşünmek ve ne kadar rahatlayacağımı düşünmekti. Geçenlerde otobüsle giderken yanımdaki üniversiteye hazırlanan öğrenciler şöyle diyordu "Düşünsene Temmuzdan sonra hiç bir zorunluluğun yok. Test çözmek zorunda değilsin, hesap vermek zorunda değilsin..." demişlerdi. Bence bu işin sonunu düşünmek yeterli; ama çok panik oluyorsan bir uzmana danış, bu konu hakkında yönlendirme yapamam kendine çok iyi bak :)

      Sil
  17. merhaba.18 yaşındayım ilk defa bu sene ygsye girdim ygsden barajın 120 -130 üstü aldım hiç bi işe yaramadı, lys deseniz istedigimin çok altında geldi saçma sapan ünilerde istemiyorum çokta çalışmadım , çevremdede yönlendirecek birisi yok aileminde üzülmesini hiiç istemiyorum o kadar dershane masraf edildi yüz karasıyım. iki yıllık bi üniyemi girmeliyim sizce ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimseyi memnun etmek için bir üniversite tercihi yapmayın. Bu anneniz babanız bile olsa... Okuduğunuz üniversiteden sonraki 40 yılın mesleğini siz yapacaksınız, kırmak istemediğiniz insanlar değil. Hep söylüyorum gelecek için 1, 2 hatta 3 sene asla kayıp değildir çünkü biz 40 yıldan bahsediyoruz. Eğer gerçekten 2 yıllık üniversiteye girmek istiyorsan git hiç bekleme; ama birilerini memnun etmek için tercih yapma. Ailenin durumu varsa bir sene daha çalış derim, bu senin için çok rahat olacaktır; ama başka seçeneğim yok diyorsan 2 yıllıkların dikey geçişleri var, onları çok çok iyi araştır ve öyle karırını ver. Bu kriz ortamında iyi karar vermeni diliyorum :) kendine çok iyi bak ve hiç bir şey senden önemli değil unutma! :)

      Sil
  18. Çok teşekkür ederim yorumun için , ailemin durumu var ama Ablamda bu sene girdi yarı burslu okuyacak ve İl dışına gidicek İStanbula , bende dershaneye gidemem herhalde , gitmekte istemiyorum çünkü güveniyorum yapabilecegime evde çalışarak.Tekrar denemeye karar verdim , iki yıllık üniyede gitmicem , yorumların için cidden teşeekkürler , çevremde konuşup böyle dertleşebilecegim biri oldugu için mutluyum teşekkürler

    YanıtlaSil
  19. bu sene sınava ilk girişimdi . ve 60 binlerdeyim.psikoloji istiyorum. o da şuanki sıralama ile mümkün değil. dershane sınavlarımzda derecelerim hep 1 yada 2ydi. fakat gerçek sınavda bu çok kötü oldu :( dershane hocalarım 2.seneye kalrsam hukuğu bile zorlayabileceğimi söylüorlar. bir eşit ağrlıkçı olark böyle örnekleri görmek istiyorum. ilk sene 60 binlerde olpta 2.sene 20 bine çekebilir myim. şimdiden teşekkürler . ayrıca yazınız bana şimdiden çokk moral verdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki çekebilirsin, neden yapamayasın ki? Kendine güveniyorsan önünde hiç bir engel yok. Ben 2. senemde kazandım ve şöyle söyleyeyim; ilk sene ondalık işlemleri bile yapamıyordum ama çalışınca oldu. Şimdi zamanında ondalık sayıları bile toplayamadığımı arkadaşlarıma anlatıp güldürüyorum. İnsanlar istedikleri zaman yapamayacakları şey yoktur ve emin ol bu sınav çok kolay. Bunu seneye üniversiteyi kazanıp girdiğin ilk vize sınavından çıkınca çok iyi anlayacaksın. Sadece kendine güvenmen yeterli :) Başarılar...

      Sil
    2. çok teşekkür ederim. sizin ilk sene sıralamanız kaçtı ve bu sıralama 2.sene kaç oldu öğrenebilir miyim acaba ? :)

      Sil
    3. İşte bu konuda siz çok şanslısınız; çünkü ben ilk sene ÖSS denen sınav sistemiyle girdim. İkinci senemde sınav sistemi değiştiği için YGS-LYS sınav sistemi ile girdim. İlk senemde 17.000 civarındaydım ikinci sene 532. oldum; ama yanlış anlaşılmasın ben 170.000 meslek liseli arasından 532. oldum :)

      Sil
    4. ooooo çok iyimiş yaa :) hangi üniversite-bölüm peki :))

      Sil
    5. Ankara Üniversitesi'nde okuyorum, EBF'deyim. Kişisel bilgilerimi bloğumda pek paylaşmıyorum o yüzden bölümümü söyleyemem, üzgünüm :))

      Sil
  20. Merhaba ben de bu sene ilk defa bu sınava girdi aslında bende herkes gibi hevesle basladım ama yanlıs dershane seçimim ve okul biraz calısmamı duraklattı.ygs ye göre geriye cekip 50 binlerdeyim bu arada bölümüm fen .Ama ne yapacağımı bilmiyorum dişçilik tıp gibi meslekleri istiyorum ama acaba seneye kalsam olurmu diye cesaret edemiyorum.Ne diyim arkadaslarım nerdeyse coğu tıpa gidiyor onlar adına tabiki seviniyorum ama en cok su an kendi adıma üzülüyorum .O kadar boşluktayım ki çalıssam mı tercih mi yapsam bilmiyorum.Biraz fazla konustum sanırım ,simdiden tesekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendine güveniyorsan ve dişçilik veya tıp'ı gerçekten istiyorsan seneye kal. Arkadaşların kazanıp gitti diye istemediğin bir bölümü tercih edip okumak zorunda kalma. İlk önce ne istediğine karar ver ve eğer şu andaki sıralaman ile istediğin bölüme gidebiliyorsan git; ama sakın elalem ne der diyerek istemediğin bir bölümü, sadece gitti desinler diye tercih etme. Kendine iyi bak.

      Sil
    2. İlgilendiğiniz için teşekkürler.Biraz daha bu konuyu düşüncem .:)

      Sil
  21. Peki puanım tutmadığı halde ben daha yüksek yerler ama tercih edilmeyen üniversiteleri yazarsam tutturma imkanım ne kadar ? Şimdiden teeşkkürler ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tercih yaptığın her yere gitme ihtimalin vardır. Bu yüzden her yere gidecekmişin gibi tercih yapmalısın. Üniversite sınavında pek olmaz ama KPSS sınavında hiç kimse İstanbuldaki bir kontenjana puanı çok yüksek bana gelmez diye tercih yapmadığı için puanı çok düşük biri atanmış diye bir şey duymuştum, şehir efsanesi de olabilir ama her şeye hazırlı hazırlıklı olmak lazım. İstemediğin yerleri yazmamanı öneririm.

      Sil
  22. Merhaba. Ben sayısal öğrencisi olarak 59 bindeyim ve ilk senem. aslında bu yıl hedefim mimarlıktı. fakat sıralamalara bakılırsa mimarlık gelmiyor. fakat çoğu yerde mühendislik geliyor. bu yıl çalışırken hiç ikinci seneyi düşünmemiştim ama şuan kafam epey karışık. bu yıl kendimi çok yordum ikinci yıl ne kadar yükselir bilmiyorum. ancak gidip de 1 yıl daha okuyamadığım için pişman olmaktan korkuyorum. sizce nasıl yapmalıyım bu sıralamayla? yardımcı olursanız sevinirim, teşekkürler şimdiden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mühendislik yaparım diyorsanız gidin; ama benim hayalim mimarlık diyorsanız 1 sene beklemenizi tavsiye ederim. 40-50 sene istemediğiniz bir bölümün işini yapacaksınız. Şu anda 1 yıl size kayıp gibi geliyor, anlıyorum; ancak bir tarafta 40-50 yıl diğer tarafta 1 yıl var. Kolay gelsin, doğru tercih yapmanız dileğiyle.

      Sil
  23. bende hukuk istiyordum fakat bu seneki soruların zorluğundan dolayı büyük şanssızlık yaşadım. normalde sorulan gibi sorular sorulsaydı eğer yapardım. çünkü kendimi zora hazırlamadım. en büyük yanlışım da oydu. neyse hukuka giremedim ama çok iyi işletme üniversitelerine puanım tutuyor. başta işletmeyi düşünmedim hep hukuka yöneldim. çok kararsızım. işletmeye gidersem eğer bir sene beklemediğim için pişman olabilirim. ama bir sene beklemekten de çok tırsıyorum açıkçası yani koskoca bir sene. ya olmazsa korkusu hep başımda. yazdıklarınız biraz rahatlattı beni ama yine de ya olmazsa gibi bir tedirginlik var. sizin de içinizdeki bu duyguyu nasıl yendiğinizi öğrenirsem belki aynı şekilde ben de üstesinden gelebilirim. bu arada böyle bir yazı yazmanız çok iyi bir şey çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben üniversiteyi 1. senemde hiç kazanamadım; ama sizin gibi bir durumda olsaydım dershanemdeki hocalarıma, okul reberlik öğretmenime ve başka dershanelere de danışırdım; çünkü hukuk ile işletme farklı alanlar ve eğer hukuğu çok istiyorsan işletmeye alışmakta zorluk çekersin. Kendini rahat hissedeceğin şeyi yapmalısın, sonradan üzülme :) Bu arada dershanedeki rehberlik öğretmenlerin sana yakınsa onlara danış. Yoksa onlar dershanenin reklamı bol olsun diye işletme yazdırırlar. Böyle bir şey hissedersen dediklerini yapma. Kolay gelsin.

      Sil
    2. haklısınız dershanedekiler yanlış yönlendirebilirler. okuldaki rehberlik öğretmenime ve yine sizin gibi tekrar hazırlanan kişilere sormak daha faydalı ve işe yarar bilgi edinmemde büyük önem arz ediyor. ilginiz için çok teşekkür ediyorum. sanırım seneye ben de birçok öğrenciye sizin gibi deneyimlerimi, karşılaştığım sıkıntı ve güçlükleri; onların üstesinden nasıl geleceğimi aktaracağım. başarılarınızın devamını dilerim :))

      Sil
    3. Teşekkürler, gene bekler bende sizin başarılarınızın devamını dilerim :)

      Sil
  24. Merhaba benim de bu sene sınava ilk girişimdi.Gerçekten azimliydim ve çalıştım ama istediğim gibi olmadı nedense hukuk hukuk diyordum sınavlardan sonra aslında psikoloji istediğimi anladım.%50 ile İstanbulda birkaç üni tutuyor ama hem bana uzak hem de paralı okumak istemiyorum.Dersaneye gitmeden başarabilir miyim acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dershaneye gitmeden başaran çok arkadaşım var. İnternet gibi bir nimet var oradan her dersin anlatımıyla ilgili videolar mevcut. Eğer kendine güveniyorsan evde çalışarak da kazanabilmen mümkün tabi ki; ama kendine güvenemiyorsan dershaneye gitmeni öneririm bu insana biraz daha sorumluluk yüklüyor. Seni senden iyi kimse tanıyamaz, bunun için en iyi kararı sen verebilirsin :)

      Sil
  25. Özel üniversitelerde tam burslu okumak nasıl sizce? Sıkıntı çekilir mi, bursun yanması gibi durumlar söz konusu olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam olarak bir bilgim yok; ama üniversiteden üniversiteye değişiyor diye biliyorum. İyice araştırmakta fayda var.

      Sil
  26. benm sıralamam tm 3 68 bin sizce bunu 25 bne çekme oranım ne ben kesin olarak seney kaldım şimdiden başlamalı mıyım? ben pdr istyrm sizce 1 senede 25 bne çekeblrm bi de en çok ne agırlıklı çalşmalıyım nasıl çalşmalıyım bu konu hakkında fikri olan diger arkadaşlarda yorum yaparsa çok sevnrm :))şimdiden tşk..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstediğiniz bölüm ne ağırluklu bilmiyorum. Bu tip soruların cevabını bir dershaneye gidip öğrenebilirsiniz. Şu 25 bine çekebilirmiyim'e gelirsek, yeterince çalışırsan tabiki çekebilirsin bu sana bağlı. Bunun bir oranı yok, çok çalışırsan 100% çekersin hatta daha yukarılarada çekersin; çalışmazsan ve kendine güvenmezsen 25 bine çekemezsin. Her şey sende bitiyor, kendine güven ve çalış.

      Sil
  27. daha tercihler yapılmadı. Tercih sonuçları açıklanmadı ama bu yıl iyi bir yeri kazanamayacağım belli 200binler de biri için üniversiteyi kazanmak hayal gibi. babam bu yıl kötüde olsa bir yere git bir üniye kapak at diyor ama ben gitmek istemiyorum seneye daha iyi hazırlanırım diye kalmak istiyorum neyseki babamı zar zor ikna ettik. Ama sorun şu ki ben bu yıl çalışıyormuş gibi yapıp çalışmadım bu yüzden babam da beni çok çalıştı ama yapamdı diye biliyor. Demekki benm çocuğumda bir geri zekalılık var diye düşünüyor.Kapasitemin çok düşük oldğnu söylüyor.Bu da beni çok üzüyor. şimdiden yeniden ders çalışmaya başladım. bu yıl dersaneye gitmiştim.dersanemden pek verim alamdım.buyıl başka bir dersaneye de gitmek istiyorum ve babamı nasıl ikna edeceğimi bilmiyorum lütfen yardm edin ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dershaneden verim alamadığını söylemişsin bence bu senin çalışıyormuş gibi yaptığın için olabilir; ama gerçekten dershaneni değiştirmek istiyorsan babana bu seneki başaramama nedeninin dershane olabileceğini ve değiştirirsen daha faydalı olabileceğini söylersen belki faydalı olur; ama sorununun dershane olduğunu pek zannetmiyorum, bence bunu sende biliyorsun. Kolay gelsin.

      Sil
  28. sizce gderssem gdeblecegm adam akıllı önereblecegnz bi bölm var mı tm 3 68 bn tm 1 87 tm2 78 bndeym

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bölümlerle ilgli bir bilgim yok, herhangi bir dershaneye giderek bunları öğrenebilirsiniz. Şimdi size ne desem yalan olur. Dershaneler bu konuda daha bilgililer.

      Sil
  29. ben seneye kalırsam başaracağıma inanıyorum ama korkuyorum her şey daha kötü olur diye istemediğim bi kaç bölüm tutyo ama ben gitmek istemiyorum hep kendimi 1 yıl mı 4 yıl mı diye kandırmaya çalışıyorum.ama bu kaygılarımı azaltmaya yetmiyo seneye kalırsam kendimi nasıl maotive edebilirim şuan kafayı yemek üzereyim tercih yapıp yapmamakta kararsızım. yazınız bana cesaret verdi.ama kesin bir karar vermem için size yazayım dedim. siz ne düşünüyosunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seneye de başaramama korkusu normaldir, bende de olmuştu bu. Bunun sebebi bir önceki yıla göre değerlendirme yapmanızdan kaynaklanıyor. Derslere çalışıp sınavlardan iyi dereceler almaya başladığınızda bu geçmeye başlar. İstemediğiniz bölüme tabi ki gitmemelisiniz. Zaten hesabınız yanlış, onun doğrusu 1 yıl mı 40-50 yıl mı? olacak. Çünkü bu tercih üniversiteden ibaret değil. 40-50 yıl sürecek mesleğinizi yapacaksınız. Kendine güven ve sıkı bir şekilde çalış. Eğer istersen her şeyi yapabilirsin. Likteki yazımı da okumanı tavsiye ederim, fikir verbilir ( http://www.yokartikya.com/2013/07/universiteye-tekrar-hazrlanmak.html ).

      Sil
    2. okudum gerçekten cesaret veren yazılarınız var.umarım bizim sonumuzda sizinki gibi mutlu son olur.ilgilendiğiniz için teşekkür ederim :)

      Sil
    3. İsterseniz her şey olur merak etmeyin, iyi çalışmalar.

      Sil
  30. Ben sayısal öğrencisiyim. Sıralamam ygsde 34 bindi lysde 22 bine çektim. Hacettepe Gazi bilg muh oluyor ama küçüklükten beri tıpı çok istiyorum. 1 yıl daha hazırlanmayı düşünüyorum ama sonucu geriye çekmekten korkuyorum . Sizce napmalıyım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstemediğiniz bir bölüme gidip başarılı biri olamazsınız. En azından 40-50 yıl boyunca yapacağınız mesleği sevemezsiniz; çünkü hayaliniz o değil. Eğer kendinize güveniyorsanız 1 yıl daha hazırlanıp tıpı kazanabilirsiniz. Linkini verdiğim üniversiteye tekrar hazırlanmak ve üniversite terciği nasıl yapılır yazlarımı da bir okuyun. Bir fikir edine bilirsiniz. ( http://www.yokartikya.com/2013/07/universite-tercihi-nasl-yaplr.html ), ( http://www.yokartikya.com/2013/07/universiteye-tekrar-hazrlanmak.html )

      Sil
  31. Merhaba ben sinava 2.kez girdim.ama ilk sene yaptigim hatayi yapip yine calismadim.ve gecen sene umrumda degildi ama bu sene psikoloji kazanamadigim icin cok uzgunum.bir sene daha kalmali miyim bilmiyorum.calisma aliskanligimda yok.herkes 2.sened boyle yaptin yaz git seni taniyoruz calismaSin diyo.yardim edin ne yapmaliyim.gonlum psijolojiden baskasina razi olmuyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bir zaman istemediğiniz bölümü okumanızı tavsiye edemem; eğer kendinize güveniyorsanız bir sene daha kalıp tekrar hazırlanın ve hayalinizi gerçekleştirin ve bu sefer 2. ve 1. yılda yaptığınız hatayı tekrar yapmayın. Zaten tekrar yapmamalısınız da. Çalışma alışkanlığım yok diyerek kestirip atamazsınız, bu alışkanlığı mutlaka edinin ve planlı bir şekilde çalışın. Bunun için dershanelerdeki rehberlik servislerinden yararlanabilirsiniz.

      Sil
  32. Benim de ilk yılım fakat istediğim üniversitenin gelmesi zor diye ikinci yıl tekrar çalışacağım. Şimdi biraz hevesli sayılırım ya sonra benden altta olup da gidenleri görürsem pisman olursam ?? Korkuyorum sene ortalarinda calismaktan sıkılırsam diye.. Ne yapacağım:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tekrar hazırlanırken de çevremdeki bütün herkes kazanmıştı, hatta en kazanamayacak adamlar bile bir yerlere gitmişti. Moral bozucuydu ama daha çok çalışma hırsım olmuştu. Sende de böyle bir duygu oluşur umarım :)

      Sil
  33. ben liselere giriş sınavında bile yaptığım sıralamayla tıp kazanabiliyordum hayalimde hep tıp tı zaten ama bu sene girdiğim üniversite sınavında eczacılığı bile kazanacak sıralamaya ulaşamadım şimdi seneye tekrar hazırlanmayı düşünüyorum ama çok zor geliyor...şimdi ne yapmalıyım istemediğim halde bir mühendisliğe mi gitmeliyim yoksa istediğim gibi tıp için bir sene beklemelimiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen cevabını kendin vermişsin zaten, istemediğin bir bölüme gitme bence...

      Sil
  34. Merhaba. Ben meslek lisesi mezunuyum bu sene sınava ilk kez girdim bölümüm sözel olmasına rağmen puanım ve sıralamam pek iyi sayılmaz. Hayalimdeki bölüm halkla ilişkiler ama bu sene olursa sadece 2 senelik gidebilirim. DGS den korkuyorum. Şuan tercih dönemindeyim bugün ya da yarın son kararımı vermek zorundayım. Genelde edebiyat yazdım ama formasyon alabilir miyim ondan da emin değilim Kısacası çok çaresizim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DGS ve formasyona göre gelecek belirlemek risklidir. Türkiye de yaşıyoruz ve yarın ne olacağı belli değil. En azından formasyon için garanti tercih yapmak doğru olmaz. Eğer kendine güveniyorsan 1 sene daha çalışıp istediğin bölüme gitmen daha faydalı olabilir. Sen kendini daha iyi tanıyorsun. Yapıp yapamayacağına karar vermelisin.

      Sil
  35. Yanıtladığınız için teşekkür ederim. Onu da düşündüm fakat dershanelerin kaldırılma ihtimali var o yüzden bir sene daha hazırlanma konusunda kararsızım.

    YanıtlaSil
  36. 2 YILIN SONUNDA SINAVA TEKRAR HAZIRLANICAM COK BUYUK ENDIŞELİRM VAR LUTFEN YRDIMCI OLUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben buradan size ciddi anlamda yardımcı olamam. Bunun bir çok nedeni olabilir. Dershaneden kaynaklı olabilir veya sizin çalışma stilinizden kaynaklıdır. Bunun için işini iyi yapan bir rehberlik öğretmenine başvurun. En iyi yönlendirmeyi o yapacaktır.

      Sil
  37. Merhaba, ben lise 1-2-3 te hiç çalışmadım yazılılardan 45-60 arası notlar alıp geçtim hersene 2 veya daha fazla zayıfım vardı.Bu sene son senemdeyim aklım başıma geldi ama geç geldi bundan sonta bişey yapamam diye düşünüyorum.Pazartesi dershanem başlıyor.hafta içi hergün var bende günlük 4-5 saat dershanede anlatılanları tekrar edip soru çözmeyi planlıyorum sizce sınava kadar bu sistemde gidersem ilk 25.000 de olabilirmiyim lütfenn,, yardım edin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ikinci senemde kazandım ve ikinci sene tekrar hazırlanmama rağmen ondalık kesirleri toplayamayan biriydim. Sonra 1 sene içerisinde eksikliklerimi kapatıp kazanabildim. Eğer istersen sende yapabilirsin. Aklının başına gelip çalışmaya karar vermen bile süper bir şey. Sen sadece çalış. Çalıştıkça anlayacaksın ne kadar kolay olduğunu ve sonuca odaklan. Emin ol sonu çok güzel bitecek. Sadece biraz dişini sıkacaksın :)

      Sil
  38. merhaba ben 2. sene sınava hazrlancam. yaz tatılınde ders çalışmadım bıraz stres atıp uzaklaşmak ıstedım malum seneye hep ders hfta içi olcagım için. ama sımdı içime bır korku gelmıyo değil başaramama acaba yazın calıssa mıydım gıbı düşünceler geliyor. sizce yazın stres atıp hç ders calısmamakla doğru mu yptım kendınız 2. sene hazrlncgnzda yazın ders calısmıydınız bana bıraz fikir verır mısınız suan kötü bir ruh halı içindeyım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ÖSS döneminde sınava girip kazanamamıştım ve o zamanlar sonuçlar Ağustosun ortalarında açıklanıyordu. Tabi açıklanana kadar ders çalışılmıyor. 2. senemde YGS sınav sistemine hazırlanmaya başladım. Yani nisan ayında olacak sınava. Yani durum aynı sayılır ben de Ağustosun ortalarında sonuçlar açıklanırdı. Sen de daha önce açıklandı ama sen stres atmışsın. Sanırım senin yerinde olsaydım bende öyle yapardım. Sıkı bir sınav dönemine iyi bir hazırlık bence... Artık geçmişi boşver ve yapman gerekenlere odaklan. Biraz dişini sıkacaksın sonrası güzel olacak. Şöyle düşün: Eğer iyice hazırlanırsan seneye bu zamanlar hatta bugün üniversiteyi kazanmış ve rahat rahat uyuyabilen biri olacaksın. Sonuç güzel, biraz diş sıkmak gerek :)

      Sil
    2. çok teşekkür ederim evett haklısın şimdi rahatça uyuyabılırım haftaya dershaneye gidicem zaten son uymalarım. mesleki hayatında çok başarılar diliyorum iyi geceler :)

      Sil
    3. Bende yeni sınav döneminde başarılar dilerim. Senin adına sevindim :)

      Sil
  39. Aynı anda hem 8 saatten fazla bir işte çalışıp,hem açıköğretim okuyup hem tekrar ygs ve lys hazırlanabilir mi bir insan?Şuan o vaziyetteyim hukuk istiyorum.Açıktan okuduğum bölüm adalet o bölümü bitirince dgs sınavı var birde.Ikı sene adalet okuyup dgs den hukuk terch etmek zor mu ,bır de her okul kontenjan açmıyor.
    Ne yapacağımı bilmez bir halde savruluyorum..:(:(:(: Helpp mee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sınavlar hakkında çok bilgim yok; ama istersen yapa bilirsin. Gerçi şu anki durumuna baktığımızda gerçekten istediğin gözüküyor. Ne yapacağımı bilmez bir halde savruluyorum demişsin; ama bence durumun gayet farkındasın bütün şanslarını deniyorsun. Hiç birini boş geçmemişsin hepsini değerlendiriyorsun. Bana sorarsan senin yardıma değil biraz sabra ihtiyacın var :)

      Sil
    2. Gerçekten istiyorum.Allahım bana sabır ver,güç ver zihin açıklığı ver..Yinede teşekkür ederim.Galiba ygs ve lys yükleneceğim açık öğretimden vazgeçeceğim.Bir şeye daha fazla zaman ayırmak mantıklı geliyor.Ve şansım daha fazla inşallah:)

      Sil
    3. İş, Açık Öğretim ve Üniversite sınavına hazırlanmak aynı anda 3 tane arabayı ittirmeye çalışmak gibi... Açık öğretimi bırakıp üniversite sınavına asılmak bence de doğru bir karar gibi gözüküyor :) Başarılar dilerim.

      Sil
  40. ben manisa maliye kazandım busene ılk girişimde alemin isteği ile tercih yaptm simdi gitmek istemiyorm cunkı bızım memlekete cok uzak tekrar sınava hazırlanmak ıstıyorum ızın vermıyorlar aa ben sevmedıgımmeslegı okumak ıstemıyorum öyle bı çıkmaza gırmışım kı kimseye anlatamıyorum bıyandan okul puanım kırıldı oda ayrı bı dert oldu bana ne yapsam bılmıyormm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ilk önce velileri sopalamak lazım ya neyse! Diyeceklerim dile kolay; ama yapacak bir şey yok. Maliyeyi okumaya başlayabilir o arada da hem üniversiteye hazırlanır hem de derslerini geçebilirsin. İstediğin bölüme gittiğinde maliyedeki geçtiğin dersler aynı ise saydırttırabilirsin. Artık gerisi senin sabrına kalmış. Başarılar dilerim :)

      Sil
  41. Ben 2.inci sene hazırlancam. Dershaneye gitmek gerekirmi sence?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size kalmış bir şey, eğer kendinize güveniyorsanız dershaneye gitmenize gerek yok. Zaten sizi kazandıran dershane değildir, eğer siz istemezseniz dünyanın en iyi dershanesine de gitseniz kazanamazsınız.

      Sil
  42. merhaba ben 2. sene hazırlancan üniversiteye. dershanem hftaya başlıyor o zamana kdr bnde ders calısıyım dıyorum ama işin içnden çıkamıyorum tam bır program oluştramadım acıkası steresımde fzla yetşir mi diye korkularım var dershaneye başladığımda dha verımlı gecırcegmı düsünyrm ama streslerm korkularım onune gecemıyorum napcamı bılmıyorm yrdm eder msn :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası stres ile nasıl başa çıkılır ile ilgili tam bir bilgim yok. Bunun için dershanedeki rehberlik öğretmeninle görüşmen daha iyi olur. Onlar bu konuda daha deneyimli ve bilgililer.

      Sil
  43. Merhaba. Ben 2.sene hazırlanıyorum. Sizce ygs ile lys yi bir aradamı çalışmalıyım yoksa ilk ygs sonra lys mi karar veremedim çünkü ygs bittiğinde lys'ye 2 ay gibi kısa bir süre kalıyor sizce yeterlimi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben LYS'ye girmedim ama giren arkadaşlarım oldu ve son 2 aya bırakanlar baya zorluk çekmişlerdi. Bunun için rehberlik öğretmenine danışmanız daha iyi olur. İyi bir program yaptığınızda rahatlıkla ikisine de çalışabilirsiniz.

      Sil
  44. Ben üniye 2.inci sene hazırlancam ama bu sene kayıt yapıp tutturdum ve gitmeyecem bu yüzden puanım kırılcak bu çok önemlimi sınav puanını fazla etkilermi yani?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda pek bilgim yok. Sanırım puanın yarısı kırılıyor. Rehberlik öğretmenine danışmanız sizin için daha faydalı olur.

      Sil
  45. Bende 2. sene olarak ygs ye giricem meslek lisesi mezunuyum ve sayısal alt yapım 0 matematiği zerre kadar sevmiyorum ve yapabilirim umuduyla dershaneye yazıldım ama 12 sene boyunca ders çalışmaktan ziyade ezberci sisteme maruz kaldığım için hiç bir şey kafamda kolay kolay yer almıyor bu benim sinirimi çok bozuyor ve ne evde nede başka biyerde ders çalışma potansiyelim 0 a düşüyor :S bu senede kazanamassam kaygısı oldukça çok :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gayet normal düşünceler bunlar. Ben de senin gibi meslek çıkışlıydım ve ondalık kesirleri bile toplayamayan biriydim; ama sonunda başardım. Önemli olan şu: Bu matematiği yapmak zorundasın ve bunun başka bir çaresi yok. Sevmek zorunda değilsin; ama yapabilirsin. O kadar abartılacak bir durum yok. Planlı çalışıp biraz ilgi gösterirsen başarabilirsin. İsteyince her şey olur. Zaten yapmaya başlayınca kazanamama korkun da kaybolmaya başlayacak.

      Sil
    2. Saol teşekkür ederim planlı düzeyde çalışmam için ne yapabilirim yardımcı olabilirmisin.

      Sil
    3. Rehberlik öğretmenine danış, onlar sana göre iyi bir plan hazırlarlar.

      Sil
    4. peki saol teşekkür ederim.

      Sil
  46. şu an morale o kadar çok ihtiyacım vardı ki teşekkür ederim 1 yıl kaybetmek benı ölmekten beter etmişti ama yazdıklarını okuyunca rahatladımm

    YanıtlaSil
  47. 19 yaşındayım 2 kez girdim ve yeterli puan alamadım bu sene de giricem aylar kaldı ama bir test kitabı açmadım sizce ne yapmalıyım hayata küstüm bildiğiniz içimden gelmiyor hiç birşey :S Bu sene de alamıcam gibi geliyor istediğim puanı :S :S İçim öyle dertli ki anlatamam hayat yok olmuş gibi sadece kafamın içinde sorular ve ailemin artık işe gir çalış demesi falan yani senden bişey olmıcak çalış demeleri ayrı bir yük oldu içimde ama ben okumak istiyorum fakat olmıcak yapamıcakmışım gibi geliyor :S :S Hiç çalışmıyorum hiç nasıl çalışmalıyım nasıl başarabilirim ? iyi kötü bir yere girmek istiyorum artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurtulmak için çalışabilirsin. Hiç kimse çalışmak istemez zaten. Genelde de hep ertelenir bir şeyler. Eğer başlarsan gerisini getirebilirsin. Bir şeyleri yapmaya başlayınca gerisi çorap söküğü gibi gelir. İstiyorsan yaparsın mutlaka.

      Sil
    2. dershaneye gittim ilk sene ailem baya para döktü ama bişey olmayınca olmuyor işte bende gitmek istemedim bir daha para dökmesinler diye yani kendi imkanlarmla bişeyler yapmam gerekiyor keşke senin gibi bi arkadşm olsaydı beni çalştrcak ama burda yardm etmen bile bizlere çok önemli teşekkür ederim inşallah başarırım geç olmadan.

      Sil
    3. Ne kadar erken başlarsan o kadar iyi. Çok geç kalmış sayılmazsın. Bir de çalışmak için birine muhtaç olduğunu düşünme sakın. Ben de bu hataya düşmüştüm, sakın. Sen de diğerleri gibi yapabilirsin. Birine muhtaç değilsin. İnternetin var ekol hoca gibi videolu dersler olan sitelerden faydalan. Ben çok memnun kalmıştım. Başarılar dilerim, kendine güven.

      Sil
  48. 11.sınıfa gidiyorum ve meslek lisesindeyim tabiki benimde herkes gibi hayallerim var inüversite işte.Ve biz biyoloji kimya fizik derslerini görmüyoruz ve dershaneye de gitmiyorum.Nasıl çalışmam gerektiğini de bilmiyorum bana yardımcı olurmusun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seneye dershaneye gidecek misin bilmiyorum. Eksik olduğun konular hakkında konu anlatımlı kitap alıp, internetten de ders falan dinlersen hallede bilirsin. Seneye de dershaneye gidersen daha rahat olabilir; ama durumunuz yoksa şimdiden başlaman daha iyi. Arada dershanelerin yaptığı denemelere girip kendini ölçebilirsin. Daha zamanın olduğu için rahatlıkla konu açığını kapatabilirsin. Kolay gelsin :)

      Sil
  49. Gecen sene kazanamadim 2.sefer hazirlaniyorum ancak sinava 5 ay kala hazirlanmaya basladim ve gunde en fazla 2 saat calisabiliyorum babamla annem ayri ve ben babmla kaliyorum babam ucuncuye evli ve 2 cocugu var biri 8 yasinda hergun onun pisligi ve odevleriyle ugrasiyorum kucugu 5 aylik surekli onu uyutuyorum onu aglamamasi icin oyaliyorum bunlarin disinda evin temizligi bulasigi bende .ogrenciyken bi anda ev temizlikcisi bakici falan oldum yani.babamin karisi deseniz kendi yaptigini temizlemekten aciz.oteki tarafta annem onla cok gorusemiyorum iki tarafi da goturmekten yoruldum tek caremin calisipta sinavi kazanmak oldugunu bilsem de yapamiyorum ve bu yuzden kazanamayacagimdan korkup koca 1 sene tekrar ayni seyleri yasamayi istemiyorum dersaneyede gitmiyorum kapidan disari markete dahi cikmiyorum cok buyuk sikintidayim lutfen yardimci olun lutfen kafayi yiyicem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, durumunuza üzüldüm; ancak olumlu yönde karar vermişsiniz. Olumsuz durumu olumlu bir amaca çevirmeniz iyi. Bunu herkes yapamaz. Boş vakitlerinizi iyi değerlendirin. Bütün boş vakitlerinizde ders çalışmanız sizin için faydalı olacaktır. Biraz sabır etmeniz gerekiyor ve dediğiniz gibi bunu kurtulmak için yapın. Hem istediğiniz meslek için hem de kurtulmak için... Kolay gelsin :))

      Sil
  50. Peki ikinci senede istedigimiz yeri kazanamadiysak hickirarak aglayip dunyanin sonu gelmis gibi davranabiliyor muyuz? Ucuncu bir seneyi kaldiramam annemlerde istemez bende istemem. Simdi nereyk yazicam:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak uzun zamandır cevap yazmıyorum kıymetini bil :P Cevabı kendin vermişsin zaten, ne demişsin "...dünyanın sonu gelmis gibi davranabiliyor muyuz?" ne diyor burada şair? Gibi davranmak.. Yani aslında olmayan, ama olmuş gibi davranılan. Neyse iyice derine girmeyelim :)... Nerede mutlu olacaksan orayı yaz, ben gene hazırlanırım diyorsan gene hazırlan. Ben sana şurayı yaz falan diyemem ner'den bileyim senin ne yapmak istediğini falan? Ne yapmak istersen onu yap kendine güvenmen yeterli.

      Sil
  51. Ben lise 3 TM öğrencisiyim ama ilk 2 senem meslek lisesinde geçti (daha doğrusu lise 2.nin 2.dönemi düz liseye geçtim) ve siyaset bilimine girmek istiyorum ama ilk 2 seneden alt yapı yok çok endişeliydim ama bu yazıyı okuyunca bir nebze rahatlamış oldum ilk sene kazanamasam bile hiç olmadı hoca tutarım LYS ye rahat rahat hazırlanırım. Teşekkürler yazı için :)

    YanıtlaSil