5 Haziran 2012 Salı

Şişman Olmak

Burada kalkıp yok şu nedenle şişman olunur, yok bu nedenle şişman olunur, şişman olursan şöyle hasta olursun, zayıf olursan böyle sağlıklı olursun gibi bilgiler bulamayacaksınız şimdiden söyleyeyim. Öncelikle hiç canınızı sıkmayın çünkü şişman olmak tamamen ayrıcalıktır, kendimden biliyorum. Kendime kıyafet almaya gideyim doğru düzgün birşey bulamam çünkü her giydiğim yakışmaz. Buda benim gibi şişmanların ayrıcalıklı olduğunu gösterir.

Avrupa standartlarına göre obeziteye yakın bir fiziki halim var; ancak bu Türkiye de tamamen değişik "senin boyun uzun hiç göstermiyorsun" tarzı muhabbetler döndüğü için zayıf kabul ediliyorum ancak şişman olduğum gayet açık. Genel olarak kendimi bildim bileli şişmanım, ara sıra genel olarak zayıflamayı düşünsemde hiç bunun uğrunda birşey yapmış değilim.

İki çeşit şişman kişiliği olduğunu düşünüyorum. Bunlar kendiyle barışık ve kendiyle -daha doğrusu vücuduyla- barışık olmayan olmak üzere ikiye ayrılıyor. Ben ve benim tanıdıklarım genel olarak kendiyle barışık. Umarım kendi ile barışık olmayanlarda kendiyle barışır.

Neyse ne demiştik şişmanlar ayrıcalıklıdır. İki şişman bir araya gelsin birbiriyle öyle dalga geçer ki başkasına birşey kalmaz dalga geçecek. Onlar kendi aralarında eylenir zavallı zayıflarda bakar sadece, onların dalga geçecek birşeyleride yoktur, ne diyecekler birbirlerine amma zayıfız mı diyecekler? Çok zevksiz. Zayıflar bir araya gelince başkaları hakkında dedikodu yapar günahın dibine vurur, şişmanlar bir araya gelince kendileriyle dalga geçer, günaha da girmezler. İşte böyle birşey şişman olmak, kendinle barışık olmak lazım.

Birde şu zayıflama hapları vardır bir boka yaramaz; ama yaramış gibi reklamları vardır. Özellikle mynet'e girenlar bilir, anasayfada güncel haberler vardır. O haberlerin sonuna birde zayıflama hapı reklamı koyarlar. Mynet gibi bir siteye bunu hiç yakıştıramadım doğrusu, insanları kandırmaya alet olmak hiç hoş değil. Şu sözde zayıflama haplarına gelirsek, hepimiz biliyoruz ki yalan dolandan başka birşey değildir. Bunu üç yaşındaki çocuğa bile sorsan bilir. Zayıflamak istiyorsan gırlacığını tutacaksın ve spor yapacaksın yada gidip yağlarını aldıracaksın bu kadar basit. Eğer o haplarla zayıflana bilseydi herkes zayıf olurdu. Yok öyle birşey.

Zayıflama haplarının amacı tamamen para tuzağıdır. Sen gidersin Burger King den veya o süper dolmaları, hamburgelerleri yersin sonra alırsın kiloları. Yüz kiloya dayanınca kolayca aldığın kiloları kolayca vermek istersin bu fırsatçı deyyuslarda sana yaptıkları saçma sapan hapı sunarlar sende alırsın. Kapitalizm hesabı. Tamamen senin paranı sömürme amaçlı yapılmış bir zincir. Herkes kazanır.

Zayıf insanlarla şişman insanların arasındaki fark, bağırsaklardaki o küçük orospu bakterilerde yatar. Bizde buna bünye deriz. Zayıf insanların bağırsaklarındaki bakteriler "besinleri yağ olarak depo etme, at gitsin (sıç)" şişman insanların bağırsaklarındaki bakterilerde "besinleri yağ olarak depo et" demektedir, bütün mesele bu.

Boşverin şişman olmayı falan, kendinizle barışık olun. Siz böylesiniz beğenen kalır beğenmeyen gider. İnsanlar sizin fiziksel halinize göre çıkarım yapıyorsa zaten onun kişiliği zayıftır, fiziksel yapı ile kişilik ayrımı yapamayan insanlar zaten zavallıdır bırakın gitsin, onlardan bir bok olmaz. Yazımı çok beğendiğim bir söz ile bitirmek istiyorum:

Ben şişmanım, zayıflayarak düzelebilirim; ama sen çirkinsin. (Eric Cartman, South Park)

Not: Lütfen kalkıp, şişman olmak iyi değildir. Şişmanlığı savunduğunuz için sizi kınıyorum tarzı yorumlar yapmayın, bizde biliyoruz herhalde neyin ne olduğunu.

9 yorum:

  1. merhaba.bloğa şöyle bi göz gezdirdim de iyi yazmışsın.ama anlamadığım bişey var şu an.dur bişey değil iki şey var.acaba bu bloğu benden başka kimse okumadı mı? çünkü gördüğüm kadarıyla hiç bi yazının altında yorum yok.en azından o ev arkadaşın yabancıymış gibi şöyle yorumlar yapabilirmiş ya: 'site güzeeel' 'bence şunu yanış düşünüyon...' 'amma atmışın la' gibi...neyse diğerki anlamadığım şey de genelde bi blog sahibi kendini tanıtır falan sağda bi köşede.neyse ikinci anlamadığım şeyin sebebi bloglardan pek anlamamam olabilir.öyle işte özetlersek blogun gideri var arkadaş.ama niye yorum yazan yok.yoksa dünyada bi tek bana mı göründü bu blog.

    YanıtlaSil
  2. ben o adsızım isim konduruverdim de.''Selam gençler! Ne zamandır yazmıyorum, zaten okuyanın da pek olduğunu düşünmüyorum ama öylesine yazıyorum işte.'' demişin ya yemin ediyorum içim cız etti.yok sen şe etme ben okudum bence bütün yazdıklarını.ciddiyim bak blog iyi ya :D dur ben haftada bir girip göz atıcam tamam.aslında şu lanet sınavı atlattıktan sonra tatilde napsak diye girdim internete.sonra senin blog çıktı da tatil yazısını okuyunca hakkaten 5 günde tatil için parayı harcamıcam ya dedim bi an.inşallah sen de yorumları okuyosundur bu arada.yoksa silik insan gibi hissetcem kesin.haydi iyi günler.bu arada bu yazının altına böylesine genel yorumlar kondurdum ya artık kusura bakma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ya acıma bu kadar :) blog yazma amacım, yazma egomu tatmin etme amaçlı başka niyetim yok açıkçası. Konuya ''Selam gençler! Ne zamandır yazmıyorum, zaten okuyanın da pek olduğunu düşünmüyorum ama öylesine yazıyorum işte.'' diye başlamaktaki niyetim duygu sömürüsü değildi öylesine yazdığım birşey, özeleştiri baabında :). Yeni açtığım blog olduğu için okuyan pek yok, zaten dediğim gibi egomu tatmin ediyorum of kimse yorum yapmıyor falan demiyorum. Ev arkadaşın yorum yapsaymış falan demişsin, böyle birşeyin gerekli olmadığını düşünüyorum. Sonuçta onun yorumu birşey ifade etmiyor benim için. Başka okuyucuların yorumları daha önemli. Neyse herzaman beklerim, sınavında başarılar.

      Sil
    2. peki peki :) böyle arada bir uğrarım artık ben yazılarını beğendim doğrusu.ev arkadaşının yorum yapması konsunda da şunu diyim, latifeydi o :)

      Sil
  3. siteyi takip eden arkadaşlarımdan duydum okuyan var merak olmasın.. sadece biz şişman aradaşlar grubu olarak bir çok şeye erindiğimiz gibi yorum yapmayada eriniyoruz okadar.. problem yok ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim gene beklerim :) Şu erinme konusuna gelirsek, hiç bir şeyden şişman olduğunuz için vaz geçmeyin, kim ne derse desin :)

      Sil
  4. Merhabalar ben bir şişmanım!Arkadaşım yüzmeye gidelim dedi.Biz 4 kişi yüzmeye gidecektik 2 yıldır yüzmüyorum evde bir deneyim dedim şort oluyor mu diye 2 tane vardı biri olmadı diğeri de oldu ama gene de şişmanım ve gitmek vazgeçtiydiydim.Sizin yazınızı doğru dürüst okumadan kararımı değiştirdim çünkü unuttuğum bir şeyi gördüm:Boşverin şişman olmayı falan, kendinizle barışık olun. Siz böylesiniz beğenen kalır beğenmeyen gider!!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ha ha! İşte bu! Bende yazımda bunu anlatmıştım zaten. Şişmanlar artık kendileri için yaşamayı öğrenmeliler.

      Sil
    2. bu arada blog çok güzel bundan sonra sıklıkla ziyaret ederim sakın bırakmayın yazmayı yazıya şimdi baktım baya komik olmuş :D

      Sil