22 Şubat 2012 Çarşamba

Çok Bilmişlik Nedir?

Güzel başlık aslında, ilk defa başlık yazıp daha sonra yazısını yazıyorum bakalım nerelere gidecek. Bana göre iki çeşit çok bilmişlik vardır. Birincisi, gerçekten bir şeyleri bilerek üzerinde konuşmak, ikincisi hiç bir bok bilmeyip o konu hakkında götünden uydurmak. Genel olarak ikinci tip insanlar sizi sinirlendirir, birinci tiplerdekilerin %75'ide can sıkıcı konuşmalarda üstlerine yoktur. Bu yüzden konuşmalarını süper yapıp, yirmi dört saat konuşsa bile sıkılmayacağınız %25'lik kısım hakkında bir şeyler anlatmayacağım; ama o Allah'ın belası kalan %75'lik ve canı cehenneme ikinci tip çok bilmiş insan kısmı hakkında ilginç anılarım var.

Uzman nedir? Bir çok tanım yapabiliriz; ancak benim bir yerde okuduğum bir tanım var ama nerede okuduğumu bilmiyorum, hayatımda unutmayacağım en güzel tanımlardan biri. Şöyle diyor "uzman, az şey hakkında çok şey bilen kişidir" nasıl ama süper dimi? Nereye çekerseniz çekin uzmanın tanımı budur. Bu tip şahsiyetlere bir şey sorarsınız, mesela:
+Hocam, İngilizler aslında Türk müydü?
Hayır değildi de, dimi geri zekalı. Bu pezevenk bir başlar orta Asya göçlerinden, anlatır da anlatır, durduramazsın. Kendi annene küfür etmeye başlarsın keşke sormasaydım diye; ama o hala susmaz. O ara geçen zamanda konudan sıkıldığın gözlerinden anlaşılır ama o göt herif anlayamaz, senin bundan zevk aldığını düşünür, esnemeye başlarsan da esneme üzerine mantıksal olmayan saçmalamalara başlar. Zor bitirirsin konuyu... O sanar ki faydalı oldum, halbuki beynini si... neyse. Bu insanlar genelde nerede bulunur bilmiyorum; ama kendi alanlarıyla ilgili çok bilgili olduğunu göstermek için her türlü saçmalığı yapan kişilerdir.

Gelelim diğer ikinci tip kişilere. Bunlar hele var ya, her yerde çıkar karşına. Yan komşu olabilir, otobüs şoförü olabilir, bakkal, kasiyer herkes yahu! herkes... Mesela bir şoföre dersin ki "bu silecekler eskimiş" oda sana "demir paslanır" diye cevap verir, sende "ağzına sıçayım da öyle kal, mal" demek istersin ama söyleyemezsin. Sen anlatmaya başlarsın "eğer filanca sertifikayı alırsam 10.000$ maaş alacağım" diye karşındaki bir bok bilmeyip bir de götünden dinlediği için "amaan! hiç olmazsa dükkan açarsın, kendi işinin patronu olursun" der. Ulan senin ağzına salıncak kurup sallanayım! Ben ne diyorum sen ne diyorsun? GÖT!

Uzun lafın dahada uzunu, bu insanlar uzaktan anlaşılmaz o yüzden dobra olmanızı tavsiye ederim, baktınız konu başka yere sapıyor "tamam hacı sağol" deyip defolup gitmeye bakın. Yok ben kimsenin kalbini kıramam diyorsanız, kalın sağlıcakla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder